۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
 دلار باید به قیمت ۱۰ هزار تومان برسد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دلار باید به قیمت ۱۰ هزار تومان برسد

منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از شرایط اقتصادی و سوء تدبیر دولت از لزوم ایجاد تغییر در شرایط اقتصادی و پایین آوردن قیمت دلار به نرخ ۱۰ هزار تومان صحبت کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه بهارستان با موضوع «تحلیل و بررسی علل نامه روسای کمیسیونهای مجلس به رئیس جمهور» با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع جهش تولید گفت: به جای جهش تولید یک جهش گرانی در کشور رخ داده است که نمایندگان این دوره را قبل از تشکیل مجلس نگران کرد. بعد از تشکیل مجلس هم این نگرانی ادامه داشت و بحث های مختلفی میان نمایندگان و رئیس کمیسون ها انجام شد و خیلی از مشکلاتی که در مسیر معیشت مردم و مسیر اداره امور کشور وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی بوده و دنبال این است که یک تحول خواهی و تحول آفرینی در کشور ایجاد شود.

نامه روسای کمیسیون ها قانونی بود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آخر دولت هستیم تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی در قالب نگارش این نامه خواستیم یک تذکر به رئیس جمهور بدهیم. نمایندگان مجلس هم خواستار تذکر به او شدند.

وی گفت: امکان داشتن مسکن مناسب، اشتغال، افزایش تولید کشاورزی برای دستیابی به خودکفایی را براساس قانون اساسی دنبال می کنیم. در حالی که الان بعد ۷ سال فاصله دولت با این اهداف زیاد است. افرادی بیکار داریم، کاهش حقوق و دستمزدها را داریم، موضوع کودکان فقیر که کار می کنند را داریم و همچنین افرادی که زباله گردی می کنند.

سختی زندگی برای اقشار ضعیف
وی با اشاره به سختی معیشت معلمان، کارگران و اقشار ضعیف جامعه گفت: شرایط اجاره نشین ها هم جالب نیست. از سویی قیمت حمل و نقل و قیمت خودرو بالا رفته است. موضوع افزایش طلاق و کاهش ازدواج را هم داریم در جامعه فرزند آوری هم کم شده، اینها آسیب هایی است که روند صعودی پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه پنج ساله ششم توسعه اثری ندارد و کشور با بی برنامگی می چرخد و عملکرد دولت تعجب برانگیز شده است. این شکل از مدیریت با روحیه جهادی خوانایی ندارد.

وی افزود: بی انگیزه بودن یکسری مدیران دولتی را شاهد هستیم و رخوتی در بین مدیران اطراف روحانی هست، این مدیران اثرات کارها را صفر می کنند و در مردم حس رهاشدگی را ایجاد کرده است. ارزش پول ملی هم کم شده و این یعنی امید و آرزوی هزاران جوان کم شده است. تأثیرات مخرب اقتصادی یک موضوع سوال برانگیز است و انتظار داریم رئیس جمهور به عنوان حقوقدان اوضاع جامعه و جهان را ببیند.

مراقب باشیم سررشته کار از دست نرود
این نماینده مجلس همچنین گفت: نباید بگذاریم سررشته کار از دست برود، نباید رئیس دولت بعد از گرانی بنزین می گفت از موضوع بی خبر بودم، این نوع رفتار نادرست است. مگر می شود وضعیت اقتصادی خراب بشود و رئیس دولت بگوید بی خبر بودم. تقاضا داریم به عنوان برادر کوچک رئیس جمهور که دولت کاری انجام دهد، اقدامی که انگار یک حرکتی در جامعه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دلار باید به قیمت ۱۰ هزار تومان برسد، افزود: الان در شرایط جنگی هستیم، شرایط عادی نیست، لازم است در این شرایط همه مدیران دولتی و استانداران سه شیفت فعالیت کنند. نباید بگذاریم شرایط کرونایی دولت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.

منادی با اشاره به اینکه کشوری داریم که ۹ درصد منابع طبیعی جهان را در اختیار دارد در حالی که جمعیت کشور ۱ درصد کل دنیاست و اینکه در کشور منابع و معادن گوناگونی داریم گفت: این همه نعمت در کشور داریم، این چه تدبیری است که در اداره کشور وجود دارد، ایکاش اسم دولت «تدبیر و امید» نبود. حضرت محمد (ص) هم روایتی دارند که می فرماید برای ملت خودم از سوء تدبیر می ترسم.

برخی برای سوء استفاده در دولت هستند!
وی درباره نامه روسای کمیسیون ها به روحانی گفت: این یک نامه برادرانه بود که به رئیس جمهور فرستاده شد، می خواستیم دولت به خودش بیاید تا مردم آرامش پیدا کنند.

در بخش دیگری رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در هفت سال گذشته البته دولت کارهایی کرده است، اما یک عده زحمات را بر باد می دهند. شرایط مشابه ضرب المثل شیردوشی از گاو ده من شیر است که با یک لگد کل شیرها بر زمین می ریزد.

منادی سپس گفت: افرادی که با هدف سوء استفاده در دولت هستند، انگار آمدند برای بخور بخور و اختلاس؛ اینکه اطرافیان مقامات دولتی اختلاس کنند مردم ناامید می شوند. در اطراف رئیس جمهور افراد کارآمد هستند اما فراوانی افراد ناکارآمد اطراف رئیس جمهور زیاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، گفت: در زمان جنگ تحمیلی همه آماده باش می شدند، اما الان در شرایط جنگ اقتصادی انگار کسی به کسی نیست!

وقتی دولت نخواهد چه ریلی برایش بگذاریم!
منادی همچنین گفت: در مدیریت اقتصادی کشور می شود جا به جایی هایی انجام داد، برای این موضوع نیاز است یک قرارگاه ضد جنگ اقتصادی در کشور ساخته شود. در هر حوزه اقتصادی و صنفی نیاز به کار هست و می توان برای آن برنامه داشت. مجلس هم می خواهد با دولت همکاری داشته باشد.

وی با ابراز گلایه از دولت گفت: وظیفه مجلس ریل گذاری است اما وقتی دولت نخواهد مجلس چه ریلی بگذارد!
این نماینده مجلس با اشاره به جلسه ای مشترک میان نمایندگان و همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: وقتی از رئیس بانک مرکزی سوال می کنیم اما انگار نه انگار رئیس بانک مرکزی است.

وی افزود: بر مجلس و دولت واجب است شب و روز نداشته باشند، باید دست به دست هم بدهیم.

نامه روسای کمیسیون ها هدفش اتحاد بود
منادی گفت: نامه ای که روسای کمیسیون های مجلس برای رئیس جمهور فرستادند به معنی جدایی میان مجلس و دولت نیست بلکه یک نامه برای رسیدن به اتحاد بود. می خواهیم مشکل اقتصادی به بهترین وجه مدیریت شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نقد رسانه ها درباره نگارش نامه مورد اشاره گفت: اینکه چرا برخی رسانه ها نقد داشتند را باید از خود آنها پرسید، اما الان وقت راست و چپ کردن در سیاست نیست، امروز زمان کار کردن است. وقت بیدار شدن است وقت آن است که مردم، مجلس و دولت کنار یکدیگر باشند.

کد خبر: ۲۷٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha