۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، عراق و سوریه ایجاد می‌شود
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی:

منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، عراق و سوریه ایجاد می‌شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت که برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ۲۱ کشور در حال مذاکره هستیم و با پنج کشور از جمله سوریه و عراق به نتیجه رسیده‌ایم.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور به موضوع منطقه آزاد مشترک اشاره کرد و افزود: ایران ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای دیگر را دنبال می‌کند، اما پیگیر منطقه آزاد مشترک سه جانبه نیز است که کشورهای طرف مذاکره، عراق و سوریه هستند.

وی تاکید کرد: جهش سرمایه‌گذاری از طریق ایجاد منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، سوریه و عراق اتفاق می‌افتد و در موضوع اقتصاد بین‌الملل این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه اکنون با ۲۱ کشور جهان در حال مذاکره برای ایجاد منطقه آزاد مشترک هستیم، گفت: تاکنون با پنج کشور به مرحله امضای سند رسیده‌ایم که این سند یا در قالب تفاهم‌نامه است و یا در متن مصوبات کمیسیون مشترک آورده شده است.

به گفته وی، با کشورهای عراق و سوریه به منظور ایجاد منطقه آزاد مشترک صحبت کردیم و طرف‌های مذاکره کننده موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند و منتظر نشست سه‌جانبه هستیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: نقطه‌ای که به این منظور مد نظر است، جزو آخرین بخش‌هایی است که از دست داعش خلاص شد اما اکنون امنیت در آن برقرار است و ترانزیت به صورت روان انجام می‌شود.

وی تصریح‌کرد: ایجاد منطقه آزاد مشترک به نفع سه کشور خواهد بود و دسترسی ایران را به منطقه مدیترانه را بسیار آسان می‌کند.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha