۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش با اولویت در دستورکار صحن قرار گیرد
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش با اولویت در دستورکار صحن قرار گیرد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش، گفت: طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش با اولویت در دستورکار صحن قرار گیرد.

به گزارش بازار، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش که با ۱۲۰ امضا در نوبت بررسی است لازم است که در صحن علنی مطرح شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس یازدهم ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مشکلات آموزش و پرورش را با عدالت محوری حل کنیم، لازم است که برای نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش در این مجلس تصمیم گیری لازم صورت گیرد، اگر این موضوع متوقف شود عملا از دستورکار خارج می شود و برای سال های بعد نیز نمی توان روی آن تصمیم گرفت.

وی افزود: لازم است که این فرصت از دست نرود و هیات رئیسه محترم مجلس نوبت ها را رعایت کند تا در سریع ترین زمان ممکن این موضوع مورد بررسی در صحن قرار گیرد چرا که این موضوع در کمیسیون به تصویب رسیده و لازم است که در صحن نیز به تصویب برسد بنابراین لازم است هیات رئیسه زمانی را برای این امر قرار دهد.

وحیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است لازم است که برای سال تحصیلی آتی تصمیمات لازم جهت رفع کمبود نیرو صورت گیرد که این طرح در این راستا می باشد چرا که باید از الان به فکر این باشیم که در سال تحصیلی آتی با کمبود معلم مواجه نشویم چرا که با خیل عظیم بازنشستگان مواجه خواهیم شد و مشکلاتی را به تبع ایجاد خواهد کرد بنابراین اگر تصمیم لازم گرفته نشود امکان تامین نیرو با هر مدلی نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح هزینه ای برای دولت ندارد چرا که دولت برای نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش هزینه های بسیاری را متحمل می شود، بنابراین اگر این طرح به سرانجام برسد این هزینه ها برای دولت دیگر ایجاد نخواهد شد بنابراین از هیات رئیسه درخواست دارم که این طرح با اولویت مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha