۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی منشا قانونی ندارد
نماینده مردم تربت جام در مجلس:

اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی منشا قانونی ندارد

نماینده مردم تربت جام در مجلس گفت: در شرایطی که ما کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز هستند، بانک مرکزی قانونی را برای سفرهای خارجی مصوب کرده استو این منشا قانونی ندارد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در شرایطی که ما کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز هستند، بانک مرکزی قانونی را برای سفرهای خارجی مصوب کرده است که حدود هزار دلار برای هر سفر با قیمت بازار مبادله پرداخت می کند و عملا الان خیلی از افرادی که می خواهند به کشورهای نزدیک سفر کنند و مثلا ۳ الی ۴ نفر از اعضای خانواده یا مجموعه برای سفر باشند در حقیقت سفرشان رایگان در می آید.

وی افزود: این سوال وجود دارد در شرایطی که الان ما کسری تراز تجاری داریم و تولیدکنندگان بعضا بیش از ۱۰۰ روز در صف دریافت ارز هستند این تصمیم بانک مرکزی که خلاف عدالت است و باعث شده یک حجمی از صف را جلوی صرافی ها داشته باشیم باید بیان کرد که این موضوع به چه معنا است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این موضوع نه منشا قانونی و نه منشا عقلی دارد که در چنین شرایطی بخواهیم برای قشر متوسط و مرفه جامعه از خزانه کشور ارز ارزان را به این افراد بدهیم. بنابراین خواهش می کنم که این موضوع پیگیری شود تا بانک مرکزی جلوی این رویه غلط را بگیرد.

قالیباف در پاسخ به تذکر زنگنه، گفت: این نکته بسیار مهم است که حتما در کمیسیون باید پیگیری شود و رئیس بانک مرکزی باید برای پاسخ به این موضوع و بحث اختصاص سود ۳۰ درصد به پروژه هایی که عملا ۳۶ درصد تمام می شود در کمیسیون بررسی و نتایج آن به صحن ارائه شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha