۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
۲۴۲ واحد دامپروری اردبیل قابل احیا هستند
رییس جهاد کشاورزی اردبیل:

۲۴۲ واحد دامپروری اردبیل قابل احیا هستند

اردبیل- اژدری، رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: از ۴۴۳ واحد دامداری و دامپروری استان، ۲۴۲ واحد قابل احیا است که با تزریق نقدینگی و نهاده ها می توان به احیای این واحدها کمک کرد.

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بعد از آزادسازی ارز ترجیحی صنعت دامپروری و مرغداری بیشترین خسارت را دید به طوری که تا اسفند سال گذشته ما نوساناتی را در عرصه تولید این بخش شاهد بودیم و تولیدکنندگان به دلیل نبود سرمایه در گردش قادر به ادامه فعالیت نبودند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد مرغداری های استان درخواست سرمایه در گردش کرده بودند که به دلیل محدودیت منابع امکان پرداخت تسهیلات برای آنها وجود نداشته است.

کشتار دام و طیور در ۶ ماهه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پرداختی های بانک عامل نیز برای این واحدها ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان بوده که حتی قادر به تأمین نهاده های دامی و مرغداری ها نشدند و به معنای واقعی بخش عظیمی از ظرفیت تولید ما به تعطیلی کشیده شد.

اژدری افزود: کشتار دام و طیور در ۶ ماهه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت و جمعیت مولد دامی در معرض آسیب جدی قرار گرفت.

وی جمعیت دامی استان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس اعلام کرد و ادامه داد: ۶۲۸ واحد دامداری صنعتی در استان داریم که ۱۴۲ هزار رأس دام را نگهداری می کنند.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای این واحدها نیاز بود که بخشی از آنها تأمین شده و شاهد پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدها بودیم.

۵۶۰ رأس دام سبک و ۵۰ رأس دام سنگین روزانه کشتار می شود

وی اضافه کرد: ۲۵ درصد واحدها امکان بازگشت دوباره به چرخه تولید را نداشتند و به همین خاطر ظرفیت تولید کاهش یافته و در حال حاضر ۵۶۰ رأس دام سبک و ۵۰ رأس دام سنگین روزانه کشتار می شود که بخش عظیمی از آن به سایر مناطق ارسال می شود.

اژدری به فعالیت یک هزار و ۷۰۰ مجموعه نیمه صنعتی در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای این واحدها نیاز است تا بتوانند سر پا ایستاده و در عرصه تولید حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری بانک عامل در کنار تأمین این نیازمندی ها، نسبت به فعالیت و راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام و طیور نیز اقدامات هماهنگ و مناسبی را انجام دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به تولید علوفه نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال خشکسالی تولید علوفه با کم رغبتی کشاورزان روبه رو شده ولی سعی بر این است تا زراعت علوفه همچنان مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha