۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
آزادراه منجیل- رودبار هفته آینده افتتاح می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه منجیل- رودبار هفته آینده افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نباید برای نظم پذیری به توان دولتی تکیه کرد اظهار داشت: برای توسعه ایمنی راههای باید به سمت بخش خصوصی حرکت و اعتماد کنیم.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه دولت از هیچ کاری برای رفع مشکلات راه کوتاهی نکرده و نخواهد کرد افزود: یکی از شاخصه های توسعه نظم پذیری یک کشور است و نباید در شاخص های نظم پذیری رتبه پایینی داشته باشیم.

به گفته او، امروز مثال های بسیاری در کشورهای مختلف برای شاخص نظم پذیری و توسعه یافتگی وجود دارد و بخش اعظم نظم پذیری نیز بر عهده پلیس است.

وی از شاخص های نظم پذیری را ایمنی در راهها دانست و افزود: برای همین مسئله تصادفات جاده ای یکی از راههای اندازه گیری و خطکش بررسی نظم پذیری و توسعه است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه مرگ و مصدومیت یک نفر هم چه از لحاظ اعتقادی و دینی و چه از لحاظ حکمرانی بسیار زیاد است افزود: باید مسئولان از استراتژی قیاس استفاده کنند و ‌وضعیت حاضر را با گذشته مورد قیاس قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بدخواهان در غفلت ما از استراتژی قیاس با استفاده از این روش درصدد ناامیدی مردم بر می آیند و این باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه دستگاهها باید عملکرد خود را مورد رصد قرار دهند، افزود: وزارت راه اصلاح و مناسب‌سازی ۸۷۸ نقطه حادثه خیز را برای سال جاری هدف‌گذاری کرد که ۴۰۰ نقطه را ایمن سازی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش از این ۵۶۰ نقطه حادثه خیز رفع شده بود، افزود: تا پایان دولت سیزدهم تمامی این نقاط رفع و اصلاح خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در دولت سیزدهم رخ داد افزود: امسال بیش از ۴۰ درصد افزایش ترانزیت کشور داشتیم که در نوع خود بی نظیر است.

وی به رفع مشکلات ترافیکی گذرگاه ترانزیتی آستارا با آذربایجان اشاره کرد و افزود: با بازگشایی و توسعه این گذرگاه ترافیک چندین روزه حل شده است.

وی همچنین از بازگشایی قطعه نهایی آزادراه منجیل-رودبار در هفته آینده خبر داد و گفت: این قطعه یکی از گره های ترافیکی کشور بود که از هفته دیگر به طور کامل حل خواهدشد.

وزیر راه مدیریت دولتی را محدود دانست و افزود: باید در این بخش ها مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته به بخش خصوصی اعتماد و تکیه کنیم.

به گفته او برای نگهداشت راههای کشور نیز باید به سمت بخش خصوصی نگاه کنیم و بابرون‌سپاری و واگذاری به بخش غیر دولتی هم کیفیت را ارتقا دهیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      خدا قوت. ان شاءالله همه مشکلات حل بشه.
    • ۳۱۳ IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 1
      خدایی وزارت راه تو این دولت خوب کار کرده کافیه به دور و ورمونت نگاه کنیم