۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
دریافت مالیات علی‌الحساب از صادرات توجیه ندارد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

دریافت مالیات علی‌الحساب از صادرات توجیه ندارد

زنجان-رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: دریافت مالیات علی‌الحساب از صادرات توجیه نداشته و در هیچ کشوری موضوعیت ندارد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار، خواستار بازبینی و بازنگری در نحوه تعیین عوارض بر صادرات شد و افزود: تداوم این موضوع باعث سردرگمی فعالان این عرصه شده است و قطع یقین می‌توان یکی از عوامل کاهش میزان صادرات را همین موضوع عنوان کرد که بی‌تردید برای برون‌رفت از این مشکل نیاز به بازنگری دارد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از بازنگری و بازبینی عوارض از صادرات مطرح می‌شود، این به معنای مخالفت با پرداخت عوارض در این زمینه نیست، اظهار کرد: یکی از این موارد مربوط به دریافت مالیات علی‌الحساب از صادرات است که معتقدیم بازبینی و بازنگری در این خصوص باید بر روی مواردی چون رقم عوارض، نحوه تعیین آن، ساز کارهای مربوط به دریافت عوارض و سایر مسائل است که باید کارشناسی شده باشد.

این فعال اقتصادی در ادامه از کاهش صادرات استان زنجان طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه این کاهش برای صادرات امسال ۲۱ درصد بوده است، ادامه داد: بی‌تردید همه ما به این موضوع اشرافیت داریم که امروز چالش‌های زیادی فرا روی صادرات استان قرار داشته که یکی از چالش‌های جدی مربوط به نرخ ارز است.

رنگ‌رونا، نگاه سرکوب‌گرانه به نرخ ارز را تداوم‌بخش وضعیت بغرنج امروز در این حوزه دانست و با اشاره به اینکه این شرایط به هیچ وجه برای صادرکننده صرفه اقتصادی نداشته و باید برای رفع تعهد ارزی خود با نرخ نیمایی کار کند، تصریح کرد: معتقدیم یکی از اقدامات جدی برای برون‌رفت از این چالش در حوزه ارز، تک نرخی شدن ارز است؛ چرا که چند نرخی بودن ارز فساد را به همراه داشته و صادرکنندگان را با مشکل جدی و سردرگمی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بیان داشت: سفر هیئت تجاری اقتصادی ایران و زنجان به هند با پیش‌زمینه‌ای برای توسعه روابط تجاری زنجان و هند در حوزه صنایع کشاورزی است.

رنگ رونا گفت: در سفر مذکور بازارهای هدف در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی، نساجی، صنایع غذایی و ... به صورت اختصاصی رصد شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha