۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رشد ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی تابستانه در کرمانشاه
معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد

رشد ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی تابستانه در کرمانشاه

کرمانشاه- معاون باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه از رشد ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی تابستانه در این استان خبر داد و گفت: ۱۴ هزار و ۸۵۹ هکتار از اراضی باغی استان به زیر کشت ۱۰ محصول تابستانه رفته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، یحیی اسفندیاری اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۸۵۹ هکتار از اراضی باغی استان به زیر کشت ۱۰ محصول تابستانه رفته است.

وی افزود: در این میان ۲۰۴ هکتار به کشت آلبالو، ۷۸۷ هکتار به گیلاس، ۶۳۱ هکتار به زردآلو، ۳۵۶ هکتار به توت، ۳۰۰ هکتار به سیب گلاب، ۹ هزار و ۶۲۵ هکتار به کشت انگور، دو هزار و ۸۴ هکتار به هلو، ۶۱۹ هکتار به شلیل و ۲۵۳ هکتار به آلو و آلوچه اختصاص داده شده است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین مجموع تولید محصولات تابستانه باغی در استان کرمانشاه به ۱۴۴ هزار و ۶۳۹ تن می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰ درصدی حکایت دارد.

اسفندیاری گفت: میزان تولید آلبالو یک هزار و ۵۳۱ تن، گیلاس هفت هزار و ۶۸۳ تن، زردآلو چهار هزار و ۳۳۲ تن، توت ۴۲۳ تن، سیب گلاب چهار هزار و ۲۰ تن، انگور ۸۴ هزار و ۴۸۰ تن، هلو ۳۲ هزار و ۱۳۹ تن، شلیل هشت هزار و ۱۲۳ تن و آلو و آلوچه یک یک هزار و ۷۲۹ تن بوده است.

کد خبر: ۲۷٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha