۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
لزوم بهره‌گیری از توانمندی فکری و مدیریتی بانوان در راستای خلق ثروت برای جامعه
رئیس اتاق بازرگانی تبریز عنوان کرد؛

لزوم بهره‌گیری از توانمندی فکری و مدیریتی بانوان در راستای خلق ثروت برای جامعه

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم بهره‌گیری از توانمندی فکری و مدیریتی بانوان در راستای خلق ثروت برای جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، دومین نشست مشترک بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی تبریز ظهر دوشنبه با محوریت «بررسی اقدامات انجام‌شده در خصوص بانوان و بررسی الزامات تدوین نقشه‌راه حوزه بانوان» با حضور رئیس اتاق بازرگانی تبریز، جمعی از هیئت نمایندگان اتاق تبریز و بانوان کارآفرین و فعال در حوزه اقتصادی استان در اتاق تبریز برگزار شد.
یونس ژائله؛ رئیس اتاق تبریز در این نشست ضمن تأکید بر توانمندی بانوان استان در عرصه‌های مختلف گفت: بانوان استان دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند و باید از انرژی، علم، دانش و مهارت این قشر در جامعه به‌بهترین نحو استفاده شود.
وی با اشاره به وجود بانوان باسواد و باتجربه در عرصه تولید و تجارت در استان، بر لزوم بهره‌گیری از توان این افراد در راستای خلق ثروت در جامعه تأکید کرد.
ژائله تأکید کرد: بانوان می‌توانند در کنار هم حرکت بزرگی ایجاد کرده و در زمینه تولید و تجارت، عقب‌ماندگی‌های پیشین را جبران کنند، اتاق تبریز هم در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

رضا جعفری؛ عضو هیئت‌رئیسه اتاق تبریز با اشاره به تأخیر تاریخی یک‌ دهه‌ای در خصوص نقش‌آفرینی بانوان فعال در حوزه کسب‌وکار در استان، از اهتمام هیئت‌رئیسه اتاق تبریز در تشکیل کمیسیون بانوان در اتاق تبریز خبر داد.
وی هدف از این اقدام را ایجاد وحدت و همدلی بین بانوان فعال اقتصادی در راستای توسعه فعالیت‌های این قشر در حوزه تولید و تجارت استان عنوان کرد.
عضو هیئت‌رئیسه اتاق تبریز، پله اول برای تحقق این امر را در ابتدا تشکیل کمیسیون بانوان و سپس تدوین برنامه منسجم برای گسترش حضور در عرصه‌های مختلف دانست.
جعفری از بانوانی که دارای کارت عضویت در اتاق تبریز یا کارت بازرگانی هستند، خواست تا در تحقق این امر مهم فعالانه مشارکت کنند.

سید یوسف حسینی؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز ضمن ابراز خرسندی از استقبال و حضور پرشور بانوان در این نشست گفت: اینکه گفته می‌شود، بانوان در حوزه تجارت نتوانسته‌اند آن‌چنان که باید نقش‌آفرینی کنند، کاملاً نادرست است.
وی افزود: در حال حاضر بانوان بسیار مؤثری چه در داخل کشور و چه در عرصه‌های بین‌المللی وجود دارند، که رقبای سرسختی برای ما به‌شمار می‌روند.

جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز با تأکید بر نقش پررنگ بانوان در جامعه و خانواده گفت: این قشر که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، ثابت کرده‌اند که تأثیر بسیار مهمی در تمامی جنبه‌های زندگی دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بانوان توانمند زیادی در حوزه اقتصادی در استان فعالیت دارند، گفت: از پتانسیل این افراد می‌توان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و ایجاد ارزش‌افزوده بهره گرفت.
محرم‌پور گفت: اتاق بازرگانی تبریز به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، همواره در کنار بانوان فعال در حوزه کسب‌وکار است، و در این راستا ابتدا سعی در حساس‌سازی بانوان نسبت به جایگاه خود در جامعه و سپس اعتمادآفرینی نسبت به‌خود و فضای پیرامون دارد.
گفتنی است در ادامه این دیدار، جمعی از بانوان حاضر در جلسه به طرح نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه فعالیت تشکلی پرداختند.
کد خبر: ۲۷۶٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha