۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
فروش لنت ترمز تقلبی هواپیما در دولت قبل
معاون وزیر صمت اعلام کرد

فروش لنت ترمز تقلبی هواپیما در دولت قبل

معاون وزیر صمت گفت: تقلب در کالاهایی مثل لنت خودرو در دولت قبل به لنت هواپیما رسید؛ متقلبی که لنت خودرو تولید می‌کرد، لنت تقلبی هواپیما به شرکت هواپیمایی فروخته بود.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت امروز در دهمین همایش اعطا گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: درج عنوان و مشخصات کالا از حقوق اولیه مصرف کنندگان است که این عناوین به شناسه کالا معروف است اما هنوز کالاهایی در کشورمان هستند که شناسه کالا ندارند.

وی افزود: برخی از واحدهای صنفی نیز از ارائه صورتحساب خودداری می‌کنند که امر نشان دهنده عدم شفافیت است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: سهم عمده کالای قاچاق در بازار نشان می‌دهد که در حوزه صورتحساب چالش جدی داریم. در برخی از کالاها، عمده بازار دست کالاهای غیرشفاف و تقلبی است. اگر به این موضوع به صورت جدی نپردازیم و آن را یک موضوع حاشیه‌ای بدانیم دائماً سهم بازار کالاهای تقلبی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: تقلب در کالاهایی مثل لنت خودرو در دولت قبل به لنت هواپیما رسید؛ یعنی متقلبی که لنت خودرو تولید می‌کرد در یک جلسه دانش بنیانِ تقلبی، لنت تقلبی هواپیما به شرکت هواپیمایی فروخته بود.

معاون وزیر صمت اضافه اظهار داشت: با نیروی انتظامی صحبت کردم تا علاوه بر مقابله با کالای قاچاق ساختار مقابله با کالای تقلبی را هم فراهم کنند؛ به عنوان نمونه ضمانت در لوازم خانگی ۱۸ ماه بود که به ۲۴ ماه افزایش یافت و برخی هم به صورت داوطلبانه ۳۶ ماه تا ۵ سال ضمانت می‌کنند.

برادران ادامه داد: برخی از محصولات در داخل بالاتر از نرخ جهانی به فروش می‌رسند؛ برخی از کالاها از ارز دولتی استفاده می‌کنند اما در نهایت کالا را با ارز آزاد و دو برابر قیمت می‌فروشند.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha