۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
تهرانی ها ۳۸ درصد انرژی کشور را مصرف می‌کنند
مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران:

تهرانی ها ۳۸ درصد انرژی کشور را مصرف می‌کنند

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه پایتخت نشینان با ۱۱ درصد جمعیت ایران ۳۸ درصد انرژی کشور را مصرف می‌کنند، گفت: در حال حاضر هیچ طرحی بدون مطالعات محیط زیستی در شهرداری انجام نمی‌شود.

به گزارش بازار، حلیاسادات حسینی شکرابی صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به اینکه شهر تهران فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری زیادی دارد و البته در کنار این ظرفیت‌ها با چالش‌های محیط زیستی بسیاری هم مواجهیم، گفت: در حوزه محیط زیست تلاش می‌کنیم نظر همگان را به این موضوع جلب کنیم چرا که معتقدیم هر کجا منابعی مصرف می‌شود قطعاً آلودگی نیز تولید می‌شود.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران بر ضرورت مردمی‌سازی در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: معتقدم برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و نشست‌های علمی تخصصی نقش بسیار پر رنگی در آگاه سازی جامعه و شهروندانمان دارد.

حسینی همچنین ادامه داد: آمارهای شهرتهران نشان می‌دهد حمل و نقل عمومی در مجموع ۲۰ درصد آلودگی ایجاد می‌کنند و نشان می‌دهد که اگر در این حوزه از انرژی پاک استفاده کنیم سهم مهمی در کاهش آلودگی ایفا کردیم و لازم وزارت صمت و وزارت نفت در این رابطه همراهی لازم را داشته باشند.

به گفته وی هم اکنون در شهر تهران روزانه سه نوبت زباله‌ها را جمع آوری می‌کنیم که این مهم در سایه همراهی و آگاهی مردم در تفکیک زباله میتواند مدیریت شود.

حسینی اظهار کرد: در حال حاضر در شهرداری تهران هیچ طرحی بدون مطالعات محیط زیستی انجام نمی‌شود و این از دستاوردهایی است که با نگاه تحقق پایداری در شهر تهران فعالیت می‌کنیم و امید داریم که انشاالله با پیگیری این موضوعات بتوانیم تهران را به عنوان شهری با کمترین آلودگی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha