۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
خداحافظی اوجی با حامیان قدیمی خود در بهارستان
لیست جدید در انتظار کمیسیون انرژی مجلس

خداحافظی اوجی با حامیان قدیمی خود در بهارستان

به نظر می رسد اوجی بسیاری از حامیان خود را در مجلس از دست داده، نگاهی به منتخبان مردم نشان می دهد که بسیاری از اعضای سابق کمیسیون انرژی یا صلاحیت حضور در انتخابات را نداشته یا رای لازم را نیاورده اند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: گفته می شود که جواد اوجی وزیر نفت بسیاری از حامیان خود را در مجلس از دست داده است. نگاهی به منتخبان مردم در این دوره از انتخابات نشان می دهد که بسیاری از اعضای سابق کمیسیون انرژی یا صلاحیت حضور در این دور از انتخابات را نداشته یا قافیه را به رقبای خود باخته اند.

عبدالعلی رحیمی مظفر از سروستان هم رقابت را به غلامرضا توکل باخت. فریدون عباسی از کازرون هم جای خود را به غلامرضا دهقان ناصر آبادی داده است.

امیر حیات مقدم هم به جای حبیب آقاجری منتخب مردم ماهشهر خواهد بود. مجید داغری منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه شد، این در حالی است که پیش از این قاسم ساعدی نماینده مردم این شهر در بهارستان محسوب می شد.

هادی بیگی نژاد از ملایر و مالک شریعتی نیاسر از جمله نمایندگان مجلس دوازدهم و اعضای کمیسیون انرژی مجلس هستند که در این دور هم دوباره راهی مجلس شده است.

حذف رییس کمیسیون انرژی مجلس در انتخابات

اما از جالب ترین تغییرات مردان کمیسیون انرژی مجلس می توان به حذف فریدون حسنوند از مجلس سیزدهم اشاره کرد. ۱۱ اسفند امسال مردم اندیمشک سرانجام تصمیم گرفتند نماینده دیگری را به جای فریدون حسنوند راهی مجلس کنند.

گفتنی است که فریدون حسنوند یکی از پرنفوذترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی دو دهه اخیر بوده است؛ کارمند وزارت اطلاعات که در مجلس ششم، جزو فراکسیون اقلیت بود و در جریان تحصن تعدادی از نمایندگان مجلس، به مقابله با آنها پرداخت.

او در دوره های بعد نیز نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بود و به آرامی ریاست کمیسیون انرژی مجلس در سال های بعد را بر عهده گرفت.

گفته می شود که او روابط حسنه ای با وزرای نفتی کشور داشت و در بیشتر مواقع همراه ژنرال های نفتی کشور بود.

بی توجه به بحران انرژی

اما از جمله نکات تامل برانگیز نمایندگان راه یافته به مجلس بی اعتنایی آنها به بحران های انرژی مجلس است. جالب است که بدانید بسیاری از نمایندگان که در انتخابات پیروز شده یا قرار است در دور بعد به مبارزه دوباره بپردازند، حتی یک خط هم برنامه یا ایده و پیشنهاد برای حل مساله ناترازی گاز ارائه نداده اند.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha