۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی دهیم 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی دهیم 

گرگان- ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی دهیم، گفت: عناصر سنگین در تولید کود های کشاورزی یارانه ای داخل کشور به حداقل رسیده است.

سید صمد ضیائی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در کود های مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکنون کمتر از یک درصد آلودگی عناصر سنگین مشاهده شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: عناصر آرسنیک، کادمیوم، نیکل و سرب در کودهای تولید داخل به حداقل رسیده است و همچنین از لحاظ عنصرهای غذایی، کیفیت لازم را دارند و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ضیائی در خصوص کودهای تقلبی در بازار ادامه داد: بحث کودهای تقلبی و تولید شده توسط سوداگران متفاوت است اما کودهایی که کشاورزان از منابع معتبر تهیه می‌کنند قطعاً کودهای سالمی هستند و آلایندگی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: حد مطلوب عناصر سنگین برای کود های سوپر فسفات تریپل و دی آمونیم فسفات شامل کادمیوم حداکثر ۲۵، سرب حداکثر ۵۰ میلی گرم بر کیلوگرم، برای کود سوپر فسفات ساده شامل کادمیوم حداکثر ۱۵ و سرب حداکثر ۲۵ میلی گرم بر کیلوگرم و برای کود فسفات ۱۳ درصد شامل کادمیوم حداکثر ۱۵، سرب حداکثر ۲۵، آرسنیک ۵۰ و نیکل حداکثر ۱۰۰ و برای کود آلی فسفاته شامل کادمیوم حداکثر ۱۵، سرب حداکثر 50 ، نیکل حداکثر ۱۰۰ و آرسنیک حداکثر ۵۰ است.

وی اضافه کرد: در صورت بالا بودن میزان این عناصر از حد اعلام شده بدلیل آلودگی زیست محیطی باید از مصرف این کود ها خودداری شود.

وی بیان کرد: برای حمایت از حقوق کشاورزان در عملیات پایش، کنترل و جلوگیری از ورود کودهای ناسالم به چرخه کشاورزی استان اقدامات مستمری توسط این شرکت از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها انجام می شود و به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی‌دهد.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha