۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
تجارت ایران و روسیه ۳.۵ برابر و تراز تجاری یک میلیارد دلار مثبت شد
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

تجارت ایران و روسیه ۳.۵ برابر و تراز تجاری یک میلیارد دلار مثبت شد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در سال ۱۴۰۲ ارزش تجارت ایران و روسیه به ۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافت و تراز تجاری کشور یک میلیارد دلار مثبت شد.

به گزارش بازار، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تقویت همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم میزان تجارت دو کشور ۱.۲ میلیارد دلار در سال بوده ولی در سال جاری به حدود ۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه در وضعیت خوبی قرار داشته و ۳.۲ میلیارد دلار به روسیه صادرات محصول داشتیم و ۲.۱ میلیارد دلار نیز کالا از این کشور وارد کردیم.

صفری گفت: قراردادهایی برای صادرات خودرو به روسیه امضا کرده‌ایم و در صادرات محصولات دانش‌بنیان و محصولات پتروشیمی شامل کاتالیست‌ها اتفاقات خوبی افتاده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: در سال جاری میلادی برنامه داریم ۱۵ هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کنیم. در حوزه کشتیرانی و همکاری در بریکس نیز پروژه‌های مشترکی تعریف شده است. در حوزه گمرکی نیز پنجره واحد و فرواردِرهای خاص ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha