۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
گذرگاه‌های مرزی ایلام با عراق افزایش می‌یابد
استاندار ایلام:

گذرگاه‌های مرزی ایلام با عراق افزایش می‌یابد

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه صادرات، گفت: افزایش گذرگاه‌های مرزی با عراق در دستور کار است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی به ظرفیت‌های ایلام در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی استان وجود ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و هم اکنون مرز مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای کشورمان در این استان فعال است.

وی افزود: پتانسیل های زیادی همچون نفت و گاز فراوان در استان ایلام وجود دارد که بر این اساس ۱۱ درصد میادین گازی و ۴ درصد منابع نفتی در ایلام قرار دارد.

استاندارد ایلام ادامه داد: طی سال های اخیر طرح های خوبی برای توسعه کشاورزی در ایلام برنامه ریزی کرده ایم و توانستیم با موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت از صندوق توسعه،  ۸۰ هزار هکتار زمین دیم و بیابان را به زمین زراعی تبدیل کنیم.

وی به افزایش سرمایه‌گذاری در ایلام پرداخت و اظهار داشت: اخیرا سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی در ایلام صورت گرفته است که برای ماه های پیش رو ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست افتتاح داریم.

سلیمانی به اهمیت گذرگاه مهران نیز اشاره کرد و گفت: ما در استان ایلام بازارچه و گذرگاه مهران را داریم که در سال حدود ۶۰ درصد زائرین از این مرز تردد دارند، ۴.۵ درصد از صادرات کشور از مز مهران انجام می شود، اما روزهای پایانی سال گذشته، کرونا مرز مهران را به حالت تعطیل درآورد.

وی از احتمال فعالیت تمام وقت مرز تجاری مهران خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای اخیر جلساتی با مسئولان عراقی داشتیم که مقرر شد در این زمینه پیگیری لازم بعمل آید.

استاندار ایلام عنوان کرد: مجوز دو بازارچه و گذرگاه‌ها مرزی چیلات شهرستان دهلران و چنگوله مهران با کشور عراق اخذ شده و در تلاش هستیم زیرساخت های بازارچه هلاله شمالی را نیز ایجاد کنیم که بدون شک تأثیر بسیار زیادی در رونق اقتصادی استان  خواهد داشت.

کد خبر: ۲۷٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha