۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
نیروگاه‌های برق آبی با ۸۲ درصد توان در مدار تولید
معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داد

نیروگاه‌های برق آبی با ۸۲ درصد توان در مدار تولید

حجتی، معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: در زمان اوج مصرف نیروگاه‌های برق آبی با ۸۲ درصد توان، برق تولید کرده و به شبکه سراسری تزریق می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، جلال الدین حجتی معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با اشاره به اینکه ۱۵ درصد برق تولیدی کشور در زمان اوج مصرف متعلق به نیروگاه‌های برق آبی است، افزود: هم اکنون ۱۲ هزار و ۱۷۰ مگاوات نیروگاه برق آبی در کشور نصب شده است که این نیروگاه‌ها در زمان اوج مصرف، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ پایداری در شبکه برق دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال زمان اوج مصرف از ابتدای خردادماه شروع شده است، گفت: در خرداد ماه امسال که بیشترین میزان مصرف برق در کشور به ثبت رسیده است، نیروگاه‌های برق آبی سهم ۱۱ درصدی را در تولید برق برق عهده داشته اند.

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با اشاره به رها سازی آب برای تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی با محاسبات دقیق، ادامه داد: این نیروگاه‌ها به شکلی برق تولید خواهند کرد که تا پایان زمان اوج مصرف تابستان و حتی در برخی ساعات اوج مصرف زمستان، امکان استفاده از این نیروگاه‌ها با حفظ منابع آبی وجودداشته باشد.

حجتی در خصوص نقش سدهای احداث شده در کشور هم گفت: در زمان بروز سیلاب سال گذشته، حجم آب درحال ورود به جلگه خوزستان بطور تجمعی معادل ۱۸ هزارمترمکعب برثانیه بود که با کمک سدها این رقم به ۴ هزارمترمکعب کاهش یافت و همین مدیریت با کمک سدها سبب نجات جلگه خوزستان از تخریب به دلیل سیلاب‌های بزرگ شده است.

وی گفت: افزایش هر یک درجه دمای هوا، تاثیر بسیاری در افزایش مصرف برق در کشور دارد که در زمان اوج مصرف با ورود نیروگاه‌های برق آبی به مدار تولید، می‌توان این نیاز را پاسخ داد و شبکه برق کشور را در حالت پایدار حفظ کرد.

کد خبر: ۲۷٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha