۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
اختلاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد و هزینه بخش فرودگاهی کشور
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

اختلاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد و هزینه بخش فرودگاهی کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اختلاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد و هزینه در بخش فرودگاهی کشور خبر داد و گفت: وضعیت مطلوبی در زمینه تامین منابع مالی نداریم.

به گزارش بازار، رضا نخجوانی در خصوص تجمیع مدیریت فرودگاههای کشور گفت: مدیریت واحد یعنی تجمیع مدیریت منابع و هزینه ها و این یعنی، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سالانه به ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد در حالیکه درآمد کنونی این شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه با توجه به حساسیت شغل مراقبت پرواز، آیا دستمزد آنها افزایش می‌یابد گفت: شغل مراقبت پرواز، بخش الکترونیک، مخابرات و ایمنی زمینی جزو مشاغل حساس فرودگاهی هستند و قانونگذار ضرورت توجه به وضعیت این قشر را تایید کرده و شرکت فرودگاه‌ها باید تابع آیین نامه اداری مالی و استخدامی خاص خود باشد که این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده و موکول به تصویب در شورای حقوق و دستمزد شده است.

نخجوانی با بیان اینکه در بخش مراقبت پرواز به دلیل معضلاتی که در بخش پدافندی وجود دارد، ریز پرنده‌ها و اختلالات فرکانسی مشکلات متعددی برای مراقبت پرواز ایجاد می‌کند افزود: کار پدافندی واجب است که باید انجام شود، اما وقتی پدافندها و جمرها (مختل کننده فرکانس) فعال می‌شوند یک سری از سامانه‌های ناوبری اختلال پیدا می‌کنند و این مساله بار مسئولیتی و اضطراب را بر دوش کارکنان مراقبت پرواز دوچندان می‌کند.

وی افزود: با این وجود متاسفانه هنوز پیگیری‌ها برای افزایش حقوق کارکنان مراقبت پرواز منجر به نتیجه مطلوب نشده و تقاضا داریم سازمان امور اداری و استخدامی، توجه خاصی به وضعیت این مشاغل داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha