۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
گوشی مطالعه چیست؟ راهنمای خرید گوش گیر مطالعه

گوشی مطالعه چیست؟ راهنمای خرید گوش گیر مطالعه

یکی از تکنیک های حفظ تمرکز در هنگام مطالعه استفاده از گوشی های مخصوص برای کاهش سر و صدا میباشد.

به گزارش بازار، یکی از تکنیک های حفظ تمرکز در هنگام مطالعه استفاده از گوشی های مخصوص برای کاهش سر و صدا میباشد. گوشی های ضد صدا با فناوری خاص باعث کاهش نویز ها و صدا های مزاحم اطراف شده و از ایجاد حواس پرتی جلوگیری میکنند. این نوع از گوشی ایمنی کاملا مناسب دانش آموزان و دانشجویان است.

یکی از تکنیک های حفظ تمرکز در هنگام مطالعه استفاده از گوشی های مخصوص برای کاهش سر و صدا میباشد. گوشی های ضد صدا با فناوری خاص باعث کاهش نویز ها و صدا های مزاحم اطراف شده و از ایجاد حواس پرتی جلوگیری میکنند. این نوع از گوشی ایمنی کاملا مناسب دانش آموزان و دانشجویان است.

طراحی گوشی های مطالعه به دو شکل تو گوشی (ایرپلاگ) و رو گوشی (ایرماف) است. که هر شخص با توجه به نیاز خود میتواند یک نوع از آن را انتخاب کند. گوشی های ایرماف مقدار صدای بیشتری را فیلتر میکنند و سنگین ترند ولی در مقابل گوشی ایرپلاگ کاربری راحت تری دارد و سبک تر است ولی امکان آسیب به گوش در استفاده طولانی مدت از ایرپلاگ بیشتر است.

راهنمای انتخاب گوشی برای مطالعه

انتخاب و خرید گوش گیر مناسب برای مطالعه می‌تواند به شما در تمرکز بیشتر و افزایش راندمان مطالعه کمک کند. در ادامه به چند نکته برای خرید گوش گیر مطالعه اشاره می‌کنیم:

انواع گوشی صداگیر مطالعه

ایرماف: یکی از انواع گوشی های صداگیر مطالعه، ایرماف (earmuffs) است. استفاده از ایرماف برای مطالعه در واقع یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین روش ها برای حفظ تمرکز در حین مطالعه است. هدفون های صداگیر دقیقا شبیه به یک هدفون پخش کننده موسیقی است. این وسیله از جنس های مختلفی از انواع پارچه های نرم ساخته می شوند. از آن جا که این نوع از گوشی ها درون گوش قرار نمی گیرند، برای حفظ سلامت گوش مناسب تر هستند.

ایرپلاگ: در بین ایرپلاگ های مناسب برای مطالعه، ایرپلاگ های اسفنجی قدرت کاهندگی صدای بالاتری نسبت به سایر انواع آن دارند. همچنین برای حفظ سلامت گوش بسیار موثر هستند. گوش گیرهای مطالعاتی پلیمری، انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته و شکل ظاهری مخصوص گوش فرد را به خود می گیرند. از این رو استفاده از آن ها بسیار لذت بخش تر بوده و منجر به آزار و اذیت افراد نمی شوند.

گوشی مطالعه چیست؟ راهنمای خرید گوش گیر مطالعه

میزان کاهش صدای گوشی های صداگیر

در انتخاب گوشی برای مطالعه حتما به این نکته توجه داشته باشید که تا چه حد نیاز به کاهش صدای اطراف دارید. اگر نیاز دارید که صدا های اطرافتان تا حد ممکن حذف شود، پیشنهاد میکنیم از ایرماف استفاده کنید.

راحتی : گوش گیر باید به‌راحتی در گوش قرار بگیرد و بعد از مدتی استفاده، باعث اذیت و درد گوش نشود.

قابلیت شستشو : شستشوی گوش گیر به‌طور منظم، برای حفظ بهداشت آن ضروری است.

جنس گوش گیر مطالعه: از جمله مواردی که حتما باید به آن دقت کنید جنس گوشی مطالعه است، برخی از ایرماف ها از پلاستیک سخت ساخته شده اند و از آنجایی که شما مدت زمان زیادی از آن استفاده میکنید، ممکن است باعث بروز سردرد شود. ایرپلاگ ها هم با توجه به جنسی که دارند میتوانند باعث بروز حساسیت شوند، پس بهتر است قبل از خرید گوشی برای مطالعه به این نکات دقت کنید.

گوش گیر مطالعه از کجا بخریم؟

خرید آنلاین

  • دیجی‌کالا
  • ترب
  • فروشگاه نیوسیف
  • سایت مهندس مارت
  • وبسایت ایمن کالا

خرید حضوری

  • فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی
  • کتابفروشی‌ها
  • برخی از داروخانه های محلی
  • ابزار فروشان

کد خبر: ۲۷۶٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha