۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
روزانه ۴۳۰ تن زباله در استان سمنان تولید می‌شود/ ضرورت استفاده از مزیت اقتصادی پسماند
معاون استاندار سمنان:

روزانه ۴۳۰ تن زباله در استان سمنان تولید می‌شود/ ضرورت استفاده از مزیت اقتصادی پسماند

سمنان- فخری، معاون امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه مدیریت پسماند و زباله می‌تواند سالانه حجم زیادی از اعتبارات اقتصادی را به استان هدیه دهد، گفت: روزانه ۴۳۰ تن زباله در سطح استان تولید می‌شود که می‌توان از آن به‌خوبی برای درآمد زایی و اشتغال استفاده کرد.

منوچهر فخری در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه زباله‌ها می‌توانند مزیت‌های اقتصادی خوبی را برای استان سمنان به ارمغان آورند، بیان داشت: روزانه ۴۳۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که باید از آن بهره اقتصادی کافی را برد.

وی بابیان اینکه سرانه تولید پسماند در استان سمنان ۷۸۰ گرم محاسبه‌شده است، افزود: روز گذشته شهرک پسماند شهری سمنان افتتاح شد و این امر نوید آن را می‌دهد که بتوانیم در سال‌های آتی بهره اقتصادی خوبی را از بحث زباله و پسماند داشته باشیم.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه باید از سرمایه‌گذاران بخش مدیریت پسماند به‌خوبی استقبال کرد، بیان داشت: زباله در کنار پسماند و بازمصرف شدن که خود زمینه‌ساز اشتغال و مزیت اقتصادی است، می‌تواند در راستای تولید انرژی نیز با فناوری‌های نوین به ما کم کند.

فخری بابیان اینکه شهرداری‌ها در پویایی شهرها نقش غیرقابل‌انکاری دارند لذا درزمینهٔ مای مختلفی باید ورود کنند که مدیریت پسماند هم یکی از آن‌ها است، تأکید کرد: وقتی می‌توان از زباله‌ها ثروت ساخت نباید آن‌ها به‌راحتی از دست داد.

وی در ادامه خواستار استفاده از مزیت اقتصادی پسماند و بازیافت زباله شد و تاکید کرد: شهرهای استان ظرفیت خوبی برای این موضوع دارند.

کد خبر: ۲۷٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha