۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
تداوم ارز چند نرخی سلطان‌ساز است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تداوم ارز چند نرخی سلطان‌ساز است

صفایی دلونی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه ارز چند نرخی در کشور ایجاد رانت می‌کند و سلطان‌ساز در حوزه اقتصاد است، گفت: باید به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز رفت تا سیاست‌های ارزی کشور تقویت شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد صفایی دلونی،  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد به عدم ثبات نرخ ارز در کشور، گفت: دستگاه‌هایی که باید در حوزه صادرات فعال باشند یک تعلل جدی دارند. اقتصاد کشور باید متحول شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چالش‌هایی در وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت،  اقتصاد و امور دارایی و امور خارجه و همچنین در بانک مرکزی وجود دارد که به این منظور مجلس قصد ارائه تکالیفی به  این دستگاه ها دارد تا منجر به ثبات بیشتری در بازار شود.

وی بیان کرد: ارز چند نرخی در کشور ایجاد رانت می‌کند و سلطان‌ساز است، به همین دلیل باید به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز رفت تا سیاست‌های ارزی کشور تقویت شود.

صفایی دلونی با بیان اینکه منابع ارزی خارج از کشور نیز بسیار قابل توجه است، اضافه کرد: باید این منابع را به زودی طی یک برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مدون و مشخصی به کشور بازگرداند، درواقع وصول مطالبات ارزی از کشورهای منطقه یکی دیگر از راهکارهای بهبود شرایط بازار ارز است، وزارت امور خارجه می‌تواند با به کارگیری ظرفیت رایزن‌های بازرگانی موجب گسترش صادارت غیرنفتی و تقویت دپیلماسی اقتصادی کشور شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است توسعه بازارهای صادراتی، کنترل سوداگری در بازار ارز، ارائه تسهیلات به صادرکنندگان با هدف وارد کردن سرمایه خود به بازار و...  ازجمله اقداماتی است که بانک مرکزی و دولت باید در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر: ۲۷٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha