۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
شیب تند اعمال قوانین به بخش خصوصی | اوضاع نابسامان اقتصادی گریبان صنعت ساختمان را گرفته است
مدیرعامل شرکت شالوده فولا آسیا انتقاد کرد؛

شیب تند اعمال قوانین به بخش خصوصی | اوضاع نابسامان اقتصادی گریبان صنعت ساختمان را گرفته است

گرگان-امیا، مدیرعامل شرکت شالوده فولا آسیا گفت: دولت بایستی قوانین را با شیب ملایم به بخش خصوصی اعمال کند و شرایط آشنایی فعالان اقتصادی را با قوانین جدید به خصوص قوانین مالیاتی فراهم سازد.

رضا امیا در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت شالوده فولاد آسیا از سال ۶۵ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده و در حال حاضر در زمینه سازه های از پیش ساخته شده در حوزه مسکن و ساختمان فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت شالوده فولاد آسیا ادامه داد: سازه های از پیش ساخته شده سرعت ساخت را بیشتر کرده، همچنین از نظر هزینه برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر است، از سوی دیگر از نظر زیبایی بصری شرایط مناسب تری دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه تولید همواره با چالش مواجه است، خاطر نشان کرد: تولید در ایران از ابعاد مختلف دارای چالش های زیادی از جمله گرفتن مجوز تا تامین نیروی متخصص است.

امیا با اشاره به وضع قوانین جدید در بخش مالیات، بیان کرد: در حال حاضر دولت در بخش مالیات ستانی قوانین و شرایط جدیدی ایجاد کرده که بسیاری از فعالان اقتصادی، تولید کنندگان خرد و کوچک از آن اطلاعی ندارند.

مدیرعامل شرکت شالوده فولاد آسیا افزود: دولت باید ساز و کاری ایجاد کند تا سرمایه گذار و تولید کننده با قوانین جدید مالیاتی آشنا شده و مطابق با آن به فعالیت بپردازد.

امیا در خصوص وضع قوانین توسط دولت بدون در نظر گرفتن شرایط بخش خصوصی گفت: قوانین سختگیرانه دولت مانند قوانین مالیاتی که سریع اعمال می شوند، واحدهای کوچک تولیدی را با چالش های بسیاری رو به رو می کنند.

کمبود نیروی متخصص در صنعت ساختمان

وی ادامه داد: دولت باید قوانین را با شیب ملایم به جامعه اعمال کند تا فعالان عرصه اقتصادی در کشور توانایی اجرای آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت ساختمان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم، بیان کرد: ارتباط بین صنعت و دانش ضعیف بوده و باید پیوندی بین دو حوزه ایجاد شود، همچنین بایستی دوره های کارورزی با سختگیری بیشتری برای فارقق التحصیلان برگزار شود.

امیا ادامه داد: صنایع نیرو های دانشگاهی را قبول نداشته لذا دولت باید با وضع قوانین در این بخش تسهیلگری کرده و فرهنگ استفاده از نیروی تحصیلکرده و متخصص در صنایع را بهبود ببخشد.

به گفته وی، آموزش نیروی کار، نوسانات نرخ ارز و سیاست های نادرست دولت در بخش کارگری از دیگر معضلات صنعت ساختمان است که به تولید کننده آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.

مدیرعامل شرکت شالوده فولا آسیا با بیان اینکه فعالان اقتصادی در عرصه تولید نیاز به حمایت دولت دارند، اظهار کرد: ادامه این شرایط تولید کننده را با چالش های زیادی مواجه خواهد کرد.

به گفته امیا، اوضاع نابه سامان اقتصادی ایران گریبان صنعت ساختمان را گرفته و موجب رکود در این حوزه شده است و فعالان این عرصه به سختی مشکلات پیش روی خود را رفع می کنند.

کد خبر: ۲۷۶٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha