۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
تهران و مسکو ۱۹ سند همکاری دوجانبه امضا کردند
در نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه؛

تهران و مسکو ۱۹ سند همکاری دوجانبه امضا کردند

سند نهایی هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و در عین حال ۱۸ سند همکاری دیگر بین مقام‌ها و نمایندگان دو کشور امضا و مبادله شد.

به گزارش بازار، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شامگاه چهارشنبه (نهم اسفندماه) در پایان هفدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور در محل هتل اسپیناس پالاس تهران در حضور جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسیون همکاری اقتصادی دو کشور، ۱۹ سند همکاری با امضا کردند.

سند نخست، سند نهایی هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری ایران و روسیه بود که به امضای اوجی و نواک رسید.

پس از آن سند نقشه راه همکاری‌های علمی و فنی در صنایع نفت و گاز ایران و روسیه بین وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزر نفت و پاول ساروکین، معاون وزیر انرژی روسیه امضا شد.

توافقنامه دولتی ایران و روسیه در حوزه سلامت و آموزش پزشکی، برنامه عملیاتی وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت ساخت‌وساز، مسکن و خدمات عمومی روسیه، برنامه عملیاتی تفاهم‌ دو کشور در حوزه استاندارد، تفاهم‌نامه سه‌جانبه زمین‌شناسی میان سازمان زمین‌شناسی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با شرکت روس ژئو روس و تفاهم‌نامه همکاری‌های دو کشور در بخش پتروشیمی (بین مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و الکسی رودی‌شوف، مشاور مدیرعامل اتحادیه فعالان صنعت پتروشیمی روسیه) از دیگر اسناد امضا شده در این نشست به شمار می‌آیند.

تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد انزلی با منطقه آزاد لوتوس روسیه، یادداشت‌تفاهم شرکت‌های ملی نفت ایران و زد ان وستوک روسیه، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت دانش‌بنیان مدرس و مرکز تحقیقاتی علمی دانشی نامی روس و تفاهم‌نامه فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران و انجمن «انرگو پتروخیم اکسپورت» روسیه هم در این نشست امضا شد.

سند توسعه همکاری‌های دانشگاهی در زمینه تبادل اسناد و دانشجو، پژوهش‌های کاربردی و آموزش‌های کوتاه‌مدت، یادداشت‌تفاهم همکاری در زمینه نوآوری و توسعه کارآفرینی بین پارک علم و فناوری سمنان و دانشگاه فنی دولتی فدراسیون روسیه، یادداشت‌تفاهم همکاری‌های دانشگاهی بین دانشگاه زنجان و دانشگاه فدرال اورال روسیه، توافق برای تبادل علمی پژوهشی بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه فدرال جنوبی روسیه و همکاری‌های دانشگاهی بین دانشگاه علامه‌طباطبایی و دانشگاه فدرال جنوبی روسیه هم در پایان هفدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه امضا و بین دو طرف تبادل شد.

همکاری‌های دانشگاهی بین دانشگاه‌های علامه طباطبایی و فدرال جنوبی روسیه، تفاهم‌نامه دانشگاهی بین دانشگاه‌های امام صادق و علوم انسانی مسکو و تفاهم‌نامه دانشگاهی بین دانشگاه علامه‌طباطبایی و دانشگاه علوم انسانی مسکو نیز از جمله اسنادی بود که در پایان هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه امضا شد.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha