۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
پیشنهاد تهاتر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی میان ایران و روسیه
رئیس هیات عامل ایدرو اعلام کرد

پیشنهاد تهاتر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی میان ایران و روسیه

­رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه از پیشنهاد تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار، بابک احمدی در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه با اشاره به مشکلات بانکی و مالی، تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد کرد و گفت: بر اساس ساز و کاری که در این روش تعریف می‌شود مشکلات تبادلات مالی رفع خواهد شد.

احمدی هدف از ارائه این پیشنهاد را رفع نیازهای صنعتی دو کشور عنوان کرد و افزود: با سرعت بخشی در اجرایی و عملیاتی شدن این روش، فعالان اقتصادی و صنعتی نیز علاقمند به مشارکت در آن خواهند شد.

رئیس مرکز صادرات روسیه (آرای سی) هم در این دیدار با اشاره به شناخت مشترک دوجانبه، از گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری میان ایران و روسیه در قالب بن سازه (پلتفرم) پیشنهادی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد به ساختار مرکز صادرات روسیه هم نزدیک است.

ورونیکا نیکیشینا با بیان اینکه مرکز صادرات روسیه از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اطلاعات لازم از جمله نوع ماشین آلات و تجهیزات و شرکت‌های ایرانی را دریافت خواهد کرد، گفت: تعیین نرخ مبادله روبل و ریال و چرخه زمان تسویه حساب از مسائل مهم در بررسی این پیشنهاد است که جزئیات این پیشنهاد در نشست آینده کارشناسان دو طرف بررسی می‌شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha