۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
صادرات گازوئیل روسیه از ابتدای ماه مارس متوقف خواهد شد
وزارت انرژی روسیه خبر داد؛

صادرات گازوئیل روسیه از ابتدای ماه مارس متوقف خواهد شد

دولت روسیه با انتشار بیانیه ای از آغاز دوره ۶ ماهه قطع صادرات گازوئیل به خارج از این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دولت روسیه با انتشار بیانیه ای از آغاز دوره ۶ ماهه قطع صادرات گازوئیل به خارج از این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت وزارت انرژی روسیه، مسکو از تاریخ ۱ مارس سال جاری میلادی به مدت ۶ ماه، صادرات گازوئیل به خارج از مرزهای این کشور را ممنوع خواهد کرد. روسیه دلیل این اقدام خود را افزایش تقاضا برای گازوئیل در داخل این کشور به ویژه از سوی کشاورزان اعلام کرده که محدودیت های صادراتی برای مسکو ایجاد خواهد نمود.

به گزارش شبکه تلویزونی RBC روسیه، موضوع ممنوعیت صادرات گازوئیل از سوی میخائیل میشوستین نخست وزیر و الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور نیز مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

الکساندر نوواک در خصوص ممنوعیت صادرات گازوئیل گفت: به منظور رفع نیازهای ناشی از افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ضروری است که به حفظ ثبات قیمت در داخل کمک کنیم.

به نظر می رسد دولت روسیه قصد دارد در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور با اجرای سیاست های جدید به ثبات بیشتر بازار کمک نماید. به ویژه، قیمت محصولات کشاورزی در روسیه به شدت به مساله قیمت سوخت در این کشور حساس بوده که در صورت عدم کنترل قیمت، محصولات استراتژیکی همچون گندم می توانند با بحران قیمت در بازار مواجه شوند.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha