۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
خرید سکه در مشهد از بهترین طلا فروشی مشهد

خرید سکه در مشهد از بهترین طلا فروشی مشهد

اگر قد خرید سکه یا طلا را دارید در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان یکی از بهترین طلا فروشی های معتبر مشهد را معرفی کنیم که شما عزیزان با خیال آسوده بتوانید خرید خود راانجام دهید.

قیمت و خرید سکه در مشهد با بهترین قیمت

اگر برای هدیه و یا برای سرمایه گذاری ، سکه را مناسب می دانید اهمیت دارد که برای خرید خود ابتدا یک سکه فروشی معتبر در مشهد پیدا کنید. دیگر نیاز نیست مانند گذشته برای خرید سکه به صرافی های خاص مراجعه کنید و به سادگی می توانید بهترین سکه فروش ها را در مشهد پیدا کنید.

از کجا سکه بخریم ؟

برای خرید سکه بانکی ، باید به واحدهای صنفی دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا و سکه مراجعه کرد. حتی اگر فروشگاه به صورت آنلاین نیز خرید و فروش انجام می‌دهد، برای اطمینان بیشتر به صورت حضوری خرید و فروش کنید.

برای خرید سکه در مشهد میتوانید به بهترین فروشگاه طلا و جواهر مشهد مراجعه نمایید فروشگاه طلا و جواهر زرین با مدیریت حسین زرین با بیش از ۴۰ سال سابقه در زمینه طلا و جواهر و با دارا بودن تمامی مجوز های رسمی از اتحادیه طلا و جواهر مشهد در خدمت شما عزیزان میباشد.

طلا و جواهر زرین

جواهری زرین چه خدمات دیگری ارائه میدهد :

جواهری زرین با داشتن کارگاه تخصصی و جدیدترین ابزارآلات ساخت طلا ، به راحتی هر طرح و هر سفارشی که شما عزیزان داشته باشید را در کمترین زمان ممکن آماده سازی میکند ساخت انگشتر زنانه و مردانه ، ساخت و طراحی حلقه نامزدی ، ساخت و طراحی حلقه ست ، ساخت ساعت طلا ، ساخت ست طلای عروس و غیره...

جواهری زرین

نحوه تماس با ما :

آدرس فروشگاه :

آدرس فروشگاه : مشهد ، احمدآباد ، ابتدای بلوار رضا ، رضا یک ، پلاک ۲۰    تلفن : ۰۵۱۳۸۴۱۲۴۳۵ – ۰۹۱۵۱۰۰۳۷۵۵

آدرس شرکت : احمدآباد ، بازار قسطنطنیه ، طبقه سوم ، واحد ۲۰۴             تلفن : ۰۵۱۳۸۴۱۰۰۴۹

چه کسانی سکه میخرند ؟

اولین گروه کسانی هستند که میخواهند سکه را  هدیه بدهند . این افراد به جای پول نقد و مشکلات آن، به سراغ بازار سکه می‌روند. گروه دوم سرمایه‌گذاران هستند. این افراد برای این که دارایی خود را در مقابل اثرات مخرب تورم حفظ کنند، سکه می‌خرند. چرا که نگهداری پول نقد کار راحتی نیست و خطرات بسیاری دارد. از سوی دیگر نیز میزان سود بانکی از سود دیگر بازارها کمتر است. بنابراین گزینه مورد اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار فیزیکی سکه است.

خرید نیم سکه مشهد

در هنگام خرید سکه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

وزن سکه :

مهم‌ترین عاملی که معمولاً در خرید سکهٔ طلا موردتوجه افراد قرار می‌گیرد، وزن آن سکه است. چرا که وزن، اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت سکه است. وزن سکه‌های طلای رایج در ایران معمولاً از ۵۰ سوت در سکه‌های پارسیان تا بیش از ۸ گرم در سکه‌های تمام بهارآزادی متغیر است.

عیار سکه:

دومین ویژگی موردتوجه، عیار سکه است. عیار، واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و سایر فلزات گران‌بها است و معمولاً آن را از واحد کامل ۲۴ حساب می‌کنند. طبیعتاً، هر چه عیار قطعه طلای موردنظر بالاتر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. عیار رایج طلا در ایران ۱۸ است؛ اما در تولید سکه‌های طلا، عیارهای بالاتر از ۱۸ نیز به کار برده می‌شوند. برای مثال عیار رایج برای تولید سکه‌های بهارآزادی در ایران ۲۱.۶ است.

سکه فروشی در مشهد

نکات مهم خرید سکه باید بدانید :

  • اگر قصد خرید سکه طلا را دارید باید سکه ضرب شده سال ۱۳۸۶ را خریداری کنید؛ چرا که بازار خرید و فروش این سکه‌ها رونق بیشتری دارد.
  • سکه طلا باید از جاهایی خریداری شود که جواز فروش سکه را دارند.
  • سکه‌ای که خریداری می‌کنید باید به صورت وکیوم شده و حتما دارای هولوگرام باشد تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • شما اگر می‌خواهید سکه‌ای را خریداری کنید با توجه به اینکه سکه‌ها یک وکیومی را بر روی خود دارند بهتر است که سکه وکیوم شده را با آدرس و مشخصات همان مغازه خریداری کنید. این باعث می‌شود که شما اگر مجدداً بخواهید روزی سکه را بفروشید بتوانید با قیمت مناسب تری سکه را به همان مغازه بفروشید و چون برای سکه فاکتور صادر نمی‌کنند این کمک می‌کند تا شما از معتبر بودن سکه خاطرجمع باشید.

بررسی ظاهر سکه پیش از خرید:

  • رنگ سکه باید طلایی باشد. اگر زیادی زرد است و یا به رنگ سفید یا سبز تمایل دارد، به اصالت آن شک کنید.
  • اگر ابزار لازم را در اختیار دارید، وزن سکه را بسنجید، این وزن باید مطابق مشخصات سکه موردنظر باشد.
  • کنگره‌های دور سکه و جزئیات تصاویر روی آن باید کاملاً منظم و یکدست باشند.
  • وکیوم سکه باید دارای مشخصات کامل سکه و واحد فروش و سالم و بدون آسیب باشد.

قیمت سکه مشهد

برای سرمایه گذاری چه مدل سکه ای بخریم ؟

  • سال ضرب سکه‌ها بر قیمت آن‌ها اثرگذار است. ترجیحاً سکه‌های تولیدی از سال ۱۳۸۶ به بعد (طرح جدید) را خریداری کنید، چرا که در هنگام فروش با قیمت بالاتری فروخته می‌شوند.
  • کسانی که خرید سکه‌ها را به‌قصد جمع‌آوری کلکسیون انجام می‌دهند، معمولاً سکه‌های قدیمی و نایاب مثل سکه‌های پهلوی را خریداری می‌کنند؛ اما چنانچه قصد معامله این سکه‌ها را دارید بهتر است به سمت این سکه‌های قدیمی نروید؛ چون خریداران بسیار محدودی دارند و در هنگام فروش آن‌ها قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد.
  • به وضعیت بازار توجه داشته باشید. در زمان‌های افزایش تقاضا برای خرید سکه‌ (مثلاً در پایان سال) قیمت سکه بالاتر است و اگر برای خرید عجله ندارید، بهتر است در زمان افزایش تقاضا، سکه خریداری نکنید.

انواع سکه‌های طلای تولیدی در ایران شامل انواع زیر هستند:

  • سکه بهار آزادی (طرح قدیم)
  • سکه تمام بهار آزادی
  • نیم سکه بهار آزادی
  • ربع سکه بهار آزادی
  • سکه امامی (طرح جدید)
  • سکه گرمی 
  • سکه پارسیان

سکه تمام

به مناسبت انقلاب ۵۷، به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی ضرب سکه‌های طلا آغاز گردید. یکی از این سکه‌ها، سکه‌ی تمام بهاری آزادی بود که از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۰ تولید شد.

  • وزن سکه بهار آزادی: ۸/۱۳۵۹۸ گرم
  • میزان طلای خالص: ۷/۳۲۲۳۸۲ گرم
  • قطر: ۲۲ میلی‌متر
  • عیار: ۹۰۰ در ۱۰۰ است که در مقیاس ۲۴ عیار، برابر با ۲۱٫۶ محسوب می‌گردد.

نیم سکه

سکه نیم بهاری آزادی یکی دیگر از انواع سکه است. این سکه در وزن با سکه تمام بهار آزادی تفاوت دارد.

  • وزن نیم سکه بهار آزادی: ۴.۰۶۶۵ گرم
  • قطر: ۱۹ میلیمتر
  • عیار نیم سکه از ۲۲ تا ۲۴ است و ۹۰۰ در ۱۰۰۰ است.

ربع سکه

از دیگر سکه‌ها ربع سکه است که تفاوت آن با سایر سکه‌ها در وزن آن است.

  • وزن ربع سکه: ۲.۰۳۲۲۵ گرم
  • قطر: ۱۴ میلیمتر
  • عیار :۲۲

سکه گرمی

سکه یک گرمی بهار آزادی نیز یکی از انواع سکه‌های بهارآزادی است که احتمالاً کمتر از بقیه نام آن را شنیده‌اید. علت گمنام بودن این سکه‌ها جدید بودن آن‌ها در بازار طلای کشور است. ضرب سکه‌های گرمی از سال ۱۳۹۰ به بعد انجام می‌شود. به دنبال افزایش روزافزون قیمت طلا در کشور و کاهش قدرت خرید مردم برای تهیه سکه‌های بهار آزادی و در نتیجه روی‌آوردن آن‌ها به خرید سکه‌های پارسیان، بانک مرکزی در صدد تولید سکه‌هایی برآمد که عیار بالاتر از سکه‌های پارسیان و بسته‌بندی استاندارد بانک مرکزی اما با وزن کمتر از ربع‌سکه بهارآزادی یعنی یک گرم داشته باشند.

به همین منظور سکه‌های یک گرمی بهارآزادی با عیار ۲۲ (در مقایسه با سکه‌های پارسیان با عیار ۱۸) به بازار عرضه شدند. برخلاف سایر سکه‌ها، تاریخ ضرب سکه‌های گرمی بر روی آن‌ها حک نمی‌شود.

سکه پارسیان

سکه‌های پارسیان در واقع قطعاتی از طلا هستند که به علت شباهتی که به سکه‌های وکیوم شده دارند، تحت عنوان سکه پارسیان شناخته می‌شوند. این سکه‌ها تنوع بیشتری نسبت به سکه‌های بهارآزادی دارند و در وزن‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. رایج‌ترین وزن‌های مورداستفاده سکه‌های پارسیان شامل سکه‌های ۵۰ سوای، ۱۰۰ سوتی، ۱۵۰ سوتی، ۲۰۰ سوتی، ۲۵۰ سوتی، ۳۰۰ سوتی، ۴۰۰ سوتی، ۵۰۰ سوتی، ۱ گرمی، ۱.۵ گرمی و ۲ گرمی هستند.

وزن این سکه‌ها روی وکیوم آنها درج شده است و همهٔ آن‌ها عیار ۱۸ یا ۷۵۰ دارند. محبوبیت سکه‌های پارسیان مربوط به کاربرد گسترده آن‌ها در هدیه‌دادن است. دقت داشته باشید که بر روی بسته‌بندی سکه‌های پارسیان باید وزن، عیار و مشخصات واحد تولید آن به طور کامل درج شده باشد و سکه دارای هولوگرام باشد.

چه سکه ای بخریم پارسیان یا بهار آزادی

سکه‌های پارسیان بهترین گزینه برای هدیه‌دادن هستند درحالی‌که سکه‌های بهارآزادی برای سرمایه‌گذاری مناسب‌ترند. از بین سکه‌های بهارآزادی نیز ربع‌سکه در گذر زمان افزایش قیمت قابل‌توجه‌تری دارد.

خرید سکه در مشهد

انواع سکه طلا از نظر طراحی

سکه طلا از نظر طراحی دارای دو نوع قدیم و جدید هستند، سکه‌های طرح قدیم یا بهار آزادی که جزو اولین طرح‌های سکه هستند از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۸۶ ضرب شده‌اند. این نوع سکه در یک طرف با خط مقلا به صورت تزئینی مزین به نام حضرت علی (ع) است، که زیر آن نام بانک ملی ایران حک شده و طرف دیگر آن نیز بارگاه امام رضا (ع) را روی سکه طراحی کرده‌اند. اما نوع دیگر سکه که با نام طرح جدید شناخته می‌شود از سال ۱۳۸۶ به بعد ضرب شده که به سکه امامی معروف است. سکه‌های طرح جدید یا امامی که در یک طرف بارگاه امام رضا (ع) و طرف دیگر آن، چهره امام خمینی (ره) حک شده رایج‌ترین سکه‌ها در معاملات بازار شناخته می‌شوند.

در واقع علاوه بر عیار، تفاوت سکه امامی و بهار آزادی در طراحی و ظاهر آن‌ها است که یکی مزین به چهره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و دیگری مزین به نام مبارک حضرت علی است. ناگفته نماند که سکه‌ها از نظر وزن دارای انواع متفاوتی هستند و قیمت هر کدام بنابر مشخصات آن‌ها محاسبه می‌گردد. البته باید بدانید که سکه‌های تمام بهار، نیم بهار و ربع بهار آزادی طرح قدیم از نظر ظاهر کاملا شبیه به هم هستند تنها تفاوت آن‌ها در وزن و عیار آن‌ها است.

خرید ربع سکه مشهد

سکه طرح قدیم چه تفاوتی با سکه طرح جدید دارد ؟

سکه طرح قدیم

ضرب این سکه‌ها مربوط به سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ است. برای شناسایی این سکه‌ها کافی است که به شکل آن‌ها نگاه کنید. سکه‌های طرح قدیم دارای نام حضرت علی و عبارت بانک ملی ایران در یک سمت و تصویر حرم امام رضا و عبارت اولین بهارآزادی در سمت دیگر هستند.

سکه‌های طرح قدیم تا مدتی پیش به همراه سایر سکه‌ها در بازار عرضه می‌شدند؛ اما در حال حاضر این سکه‌ها تقریباً به طور کامل از بازار طلای ایران کنار گذاشته شده‌اند. علت آن نیز اختلاف قیمت واضح این سکه‌ها با سکه طرح جدید و کمبود تقاضا برای آن‌ها است. سکه‌های ۲.۵ بهار و ۵ بهار نیز در همان سال و با همین طرح ضرب شدند که امروزه تقریباً نایاب‌اند.

سکه طرح جدید

به این سکه‌ها، سکه امامی نیز گفته می‌شود و از سال ۱۳۸۶ تا کنون در بازار کشور عرضه می‌شوند. سکه‌های طرح جدید دارای تصویر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در یک سمت و تصویر بارگاه امام رضا در طرف دیگر هستند. این نوع سکه قیمت بالاتری نسبت به سکه‌های طرح قدیم دارد.

البته سکه‌های طرح قدیم و جدید از نظر وزن و عیار هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ اما به دلیل تقاضای متفاوت با قیمت‌های کاملاً متفاوتی عرضه می‌شوند. دقت داشته باشید که بر روی همهٔ سکه‌های طرح جدید، به‌جای سال ضرب واقعی آنها سال ضرب اولین دورهٔ ضرب این سکه‌ها یعنی ۱۳۸۶ درج می‌شود. قیمت سایر انواع سکه‌های بهارآزادی شامل نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه‌های گرمی تابع قیمت این سکه است.

نحوه تماس با ما :

آدرس فروشگاه

آدرس فروشگاه : مشهد ، احمدآباد ، ابتدای بلوار رضا ، رضا یک ، پلاک ۲۰    تلفن : ۰۵۱۳۸۴۱۲۴۳۵ – ۰۹۱۵۱۰۰۳۷۵۵

آدرس شرکت : احمدآباد ، بازار قسطنطنیه ، طبقه سوم ، واحد ۲۰۴             تلفن : ۰۵۱۳۸۴۱۰۰۴۹

کلام آخر :

در این مقاله سعی ما بر این بود که هم بهترین طلافروشی مشهد را به شما عزیزان معرفی کنیم و هم اینکه به شما دوستان عزیز تمامی مدل های سکه را معرفی کنیم و یک سری نکات آموزشی را به شما یاد دادیم تا در هنگام خرید سکه به مشکلی نخورید خیلی ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha