۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
شیلی در صدر ۱۰ تولید کننده برتر مس| تولید چین یک سوم شیلی است
بازار بررسی می کند؛

شیلی در صدر ۱۰ تولید کننده برتر مس| تولید چین یک سوم شیلی است

گزارش های جهانی نشان می دهد در حالی که شیلی، پرو، کنگو، چین و ایالات متحده بیشترین تولید مس در جهان را دارند تولید چین در سال ۲۰۲۳ یک سوم بزرگترین تولید کننده یعنی شیلی است.

بازار؛ گروه صنعت: مس یک فلز بسیار رسانا است که در سیم کشی در حمل و نقل، ساخت و ساز و ساخت استفاده می شود و همچنین برای انتقال انرژی سبز به عنوان یک جزء در وسایل نقلیه الکتریکی، توربین های بادی، زیرساخت های شارژ و فتوولتائیک های خورشیدی حیاتی است. در چنین شرایطی بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده در سال ۲۰۲۳ کشورهای «شیلی، پرو، جمهوری دموکراتیک کنگو، چین، ایالات متحده، روسیه، اندونزی، استرالیا، زامبیا و مکزیک» ۱۰ کشور برتر تولید مس در جهان بودند.

سایت آماری تحلیلی استاتیستا: شیلی تا کنون پیشرو ترین تولیدکننده مس در جهان است و در سال ۲۰۲۳ نیز ۵ میلیون تن مس تولید کرده است

این در حالی است که داده های آماری سایت آماری تحلیلی Statista نشان می دهد: شیلی تا کنون پیشرو ترین تولیدکننده مس در جهان است و در سال ۲۰۲۳ نیز ۵ میلیون تن مس تولید کرده است. در واقع بر اساس گزارشات و آمارهای جهانی کشور شیلی با ۲۷ درصد تولید مس جهانی، بزرگترین تولید کننده مس در جهان است.

پرو، کنگو و چین در جایگاه دوم تا چهارم تولید جهانی مس در ۲۰۲۳

از سوی دیگر این آمارها حاکی از این است که کشور پرو با تولید تخمینی معدن مس ۲.۶ میلیون تن در همان سال در جایگاه دوم قرار گرفته است. به عبارت دیگر پرو سهمی ۱۰ درصدی در تولید جهانی مس دارد. همچنین طبق این گزارش آماری جمهوری دموکراتیک کنگو با تولید ۲.۵ میلیون تن. دارا بودن سهمی ۸ درصدی سومین تولید کننده است. ضمن اینکه چهارمین تولیدکننده بزرگ مس از معادن جهان، چین است به طوری که در سال ۲۰۲۳، چین حدود ۱.۷ میلیون تن مس از معادن تولید کرد که حدود یک سوم تولید شیلی است.

از سوی دیگر در این گزارش اینگونه آمده است که کشورهای «ایالات متحده با تولید یک میلیون و صد هزار تن، روسیه با تولید ۹۱۰ هزار تن، اندونزی با ۸۴۰ هزار تن، استرالیا با ۸۱۰ هزار تن، زامبیا با ۷۶۰ هزار تن، مکزیک با تولید ۷۵۰ هزار تن، قزاقستان با ۶۰۰ هزار تن، کانادا با تولید ۴۸۰ هزار تن و لهستان با تولید ۴۰۰ هزار تن» مس در رتبه های پنجم تا سیزدهم تولید کنندگان در سال ۲۰۲۳ قرار دارند.

پیشرو ترین معادن مس در جهان

بر اساس این گزارش در حوزه معادن بزرگ مس نیز داده های آماری حاکی از این است که بزرگترین معادن مس در جهان عمدتاً در بزرگترین کشورهای تولید کننده مس در جهان قرار دارند. از آنجایی که شیلی بزرگترین تولیدکننده مس در جهان است، جای تعجب نیست که سه معدن از ده معدن بزرگ مس جهان بر اساس ظرفیت در آن قرار دارند. طبق این گزارش، در بالای لیست، معدن اسکوندیدا واقع در صحرای آتاکاما در منطقه آنتوفاگاستای شیلی قرار دارد. ظرفیت این معدن حدود ۱.۵ میلیون تن مس در سال ۲۰۲۲ بود که تقریباً دو برابر ظرفیت دومین معدن بزرگ مس جهان واقع در اندونزی است.

گفتنی است طبق یک مطالعه USG در سال ۲۰۱۵ بیان می کند که ذخایر مس شناسایی شده در سراسر جهان ۲.۱ میلیارد تن است، در حالی که منابع دست نخورده آن ۳.۵ میلیارد تن برآورد شده است. این گسترش ذخایر نتایج اکتشاف مستمر، پیشرفت در فناوری معدن و اقتصاد پویای عملیات معدن را نشان می دهد. با این وجود جدا از ذخایر مس بهره برداری شده و استفاده نشده، محدودیت منابع در تولید مس نگران کننده است. به دلیل محدودیت موجودی مس که کشورها می توانند استخراج کنند و کمبود تولید، کمبود مس می تواند تا سال ۲۰۳۵ به حدود ۲۰ درصد از مصرف برسد که در سال ۲۰۲۱ تنها ۲ درصد بوده است.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۵۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha