۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ملزومات تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به هاب منطقه بررسی شد
با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی؛

ملزومات تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به هاب منطقه بررسی شد

ملزومات تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به هاب منطقه در کنار طرح های توسعه ای فاز ۲، خدمات فرودگاهی، روش‌های درآمد زایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار، سه‌شنبه هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲ سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در جلسه‌ای با حضور سعید چلندری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران کل این شرکت حضور به‌هم رساند.

چلندری در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌ها و میزان پیشرفت پروژه‌های طرح توسعه شهر فرودگاهی به پروژه‌هایی که در دست افتتاح است از جمله ساختمان امنیت پرواز اشاره کرد و با تشریح پروژه بهسازی ترمینال ۱، افزایش ظرفیت این ترمینال از ۶ میلیون مسافر به ۱۰ میلیون مسافر در سال و هوشمندسازی قسمت‌های مختلف از جمله گیت گذرنامه را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

روند افزایش درآمدهای شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در ۱۴۰۳ ادامه دارد
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) با اشاره به افزایش درآمدهای این شرکت در سال جاری افزود: با اقدامات اصلاحی در فرایندها و شفاف سازی به این مهم دست یافتیم و در سال ۱۴۰۳ این روند ادامه دارد و میزان افزایش درآمدها بیش از پیش و چشمگیر خواهد بود.

در ادامه این نشست معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به کارهای بسیار خوبی که در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) انجام شده اظهار کرد: کارکرد خوب ما می‌تواند امید و سرمایه اجتماعی را در جامعه افزایش دهد.

هادیان‌فر با بیان اینکه هنر ما ایجاد رضایتمندی در مردم است، تأکید کرد: این مهم باید مهم‌ترین اولویت حمل‌ونقل کشور باشد. زیرا کارکرد خوب ما می‌تواند نظام اسلامی را قوت دهد و مردم با دیدن فعالیت‌های ما نظام اسلامی را قضاوت می‌کنند.

لزوم تدوین سیاست جامع حمل و نقل
وی در ادامه با اشاره به لزوم تدوین سیاست جامع حمل‌ونقل گفت: بخش‌های مختلف حمل‌ونقل به‌صورت مجزا عملکرد و برنامه‌های خود را دارد که باید با تدوین سیاست جامع حمل و نقل هماهنگی و پیوستگی و انسجام بیشتری ایجاد نماییم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمل‌ونقل چندوجهی و مزایای آن طرح جامع حمل و نقل را از ملزومات این مهم عنوان کرد و گفت: سامانه یکپارچه سفر در راستای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل یکی از اقداماتی است که با سرعت و دقت در این معاونت پیگیری می‌شود که از مزایای آن دسترسی مردم به شیوه‌های مختلف سفر در یک سامانه واحد است و می‌تواند رضایت مردم را در پی داشته‌باشد.

فرودگاه امام(ره) نیازمند پکیج عملیات روانی در برابر سیاه نمایی است
هادیان‌فر در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در پیشبرد طرح توسعه شهر فرودگاه امام‌خمینی (ره) از مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران شهر فرودگاهی تشکر و خاطرنشان کرد: هاب شدن شهر فرودگاهی یک موضوع بسیار مهم است که علاوه بر اجرای اقدامات توسعه و زیرساختی که در حال انجام است نیازمند فعال شدن یک پکیج عملیات روانی در مقابل سیاه نمایی دشمن است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) افزود: توسعه زیرساخت‌ها کار بسیار درستی است که اگر انجام نشود در سال‌های آینده باید هزینه‌های چند برابری برای آن انجام شود و به موازات طرح‌های توسعه‌ای باید نسبت به دعوت از رؤسای شرکت‌های هواپیمایی و افراد تأثیرگذار در صنعت حمل و نقل بین‌المللی اقدام نماییم و ظرفیت‌های قانونی موجود در این حوزه به ایشان ارائه شود. زیرا اغنا سازی و معرفی فرصت‌های موجود بسیار مهم است.

تشریح راهکارهای جلب‌اعتماد پروازهای بین‌المللی برای عبور از آسمان ایران
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروازهای عبوری از آسمان کشورهای همسایه، اغناسازی، حذف فرایندهای اضافی، حذف کاغذ بازی و برگزاری جلسات مشترک را از راه‌کارهای ایجاد اعتماد برای استفاده پروازهای بین المللی از فضای کشور و ارائه خدمات تکنیکال و سوخت و... و. به پروازها را از جمله ملزومات هاب منطقه‌ای شدن عنوان کرد.

هادیان‌فر با اشاره به سخنان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی در خصوص شهر لجستیک و وجود ظرفیت‌های موجود در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) پیشرفت در این حوزه را بسیار ضروری و نیازمند نگاه ملی دانست و بر لزوم سیاست مشترک و برنامه پیوسته در این خصوص تأکید کرد.

حمایت وزارت راه و شهرسازی از تسریع عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام‌خمینی (ره)
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پایان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در شهر فرودگاه امام‌خمینی (ره) گفت: کمک می‌کنیم این فاز ۲ زودتر از برنامه انجام شود و بتواند در راستای تکریم مردم و ارائه خدمت مناسب و افزایش سرمایه اجتماعی به کار گرفته شود و موجبات تغییر در نگاه مسافر خارجی را فراهم آورد چراکه مسافر خارجی با دیدن فرودگاه در بدو ورود کشور ما را قضاوت می‌کند.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha