۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
پرداخت ۷۴۲ هزار فقره وام ازدواج معادل ۱۵۲ همت| بانک‌ها فراتر از تکلیف قانونی وام دادند
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی عنوان‌ کرد

پرداخت ۷۴۲ هزار فقره وام ازدواج معادل ۱۵۲ همت| بانک‌ها فراتر از تکلیف قانونی وام دادند

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ‌هفتم اسفند ۱۴۰۲، بیش از ۷۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۵۱.۸ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

به گزارش بازار، «مهدی صحابی» با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در مدت مذکور برای پرداخت تسهیلات بیش از تکالیف تعیین شده بوده است، افزود: با توجه به سهمیه تکلیفی در نظر گرفته شده بابت این تسهیلات که تا تاریخ هفتم اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، عملکرد شبکه بانکی در این خصوص بیش از ۱۰۹ درصد است که نشان‌دهنده همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات موصوف در سال جاری است.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر صفر شدن و کاهش صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، خاطرنشان‌کرد: بر این اساس این بانک تمهیداتی اندیشید تا با وجود پیوستگی و سیال بودن جریان ورود و خروج متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل بابت اعطای تسهیلات ازدواج در سال جاری برای کاهش تعداد متقاضیان در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۲۵ هزار نفر از متقاضیان در صف ازدواج و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از متفاضیان در صف تسهیلات مورد اشاره تا پایان سال جاری اقدام کنند.

این مسوول ادامه‌داد: همچنین تفاهم شد بانک قرض‌الحسنه مهر و قرض الحسنه رسالت نیز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان اقدام کنند. بر این اساس، با عنایت به تفاهمات به عمل آمده تعداد متقاضیان در صف تسهیلات یادشده در تاریخ هفتم اسفند ۱۴۰۲ از تعداد ۲۷۰ هزار نفر (در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) به تعداد ۱۸۳ هزار نفر کاهش یافته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تاکنون همواره صف متقاضیان تسهیلات ازدواج وجود داشته است، تصریح‌کرد: به طور میانگین در سنوات اخیر در پایان هر سال با صف بیش از ۱۵۰ هزار نفری از متقاضیان همراه بوده که با توجه به رشد سقف فردی این تسهیلات و عدم تناسب آن با رشد سپرده‌ها و منابع قرض‌الحسنه در چند سال گذشته، این صف افزایش یافته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای تسهیل در شرایط ضمانت و اخذ وثایق در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری موضوع به‌کرات به شبکه بانکی ابلاغ و تاکید شده است و در صورت بروز هرگونه تخلف در این زمینه موضوع از سوی این بانک مورد نظارت و بررسی ویژه قرار گرفته است. ضمن آنکه مطابق تاکیدات رئیس‌جمهوری در جلسه مورخ سوم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی جوانان، مجدد مکاتباتی با شبکه بانکی در این زمینه انجام و تاکیدات لازم انجام شده است.

صحابی در پایان عنوان کرد: بر این اساس، عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات یادشده به صورت مداوم در حال رصد و پایش است و پیگیری به حداقل رساندن متقاضیان در صف تسهیلات مذکور به جد در دستور کار بانک مرکزی و بانک‌های عامل قرار دارد و به گونه‌ای که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد کاهش هر چه بیشتر تعداد متقاضیان در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج باشیم. ‌

کد خبر: ۲۷۵٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha