۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
۵.۷ میلیون اقامت مسافر در پساکرونا ثبت شد/ گردشگری در حال خروج از رکود
معاون وزیر میراث فرهنگی:

۵.۷ میلیون اقامت مسافر در پساکرونا ثبت شد/ گردشگری در حال خروج از رکود

بابلسر- معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار اقامت شب طی خردادماه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ولی الله تیموری پنجشنبه شب در مراسم افتتاح هتل پنج ستاره میزبان بابلسر با بیان اینکه صنعت و خانواده گردشگری با تجهیز به علم، اصول و مبانی گردشگری مسئولانه قصد دارد، صنعت را مقاوم تر جلوه دهد، افزود: امروز گردشگری داخلی نشانه های خوب و امیدوارکننده ای داشته است تا روزهای تلخ را پشت‌سر گذارد.

وی با بیان اینکه زنجیره داخلی گردشگری با رعایت پروتکل های گردشگری شکل گرفته است، افزود: گام بعدی بازگشایی مرزها و تبادلات بین المللی گردشگری است تا بتوانیم هم در عرصه داخلی و هم عرصه خارجی مسئولانه عمل کنیم.

وی با عنوان اینکه حرکت گردشگری توام با مسائل بهداشتی و تدبیر خواهد بود، ادامه داد: ما می توانیم در بستر زنجیره مطمئن و توام با پروتکل های بهداشتی خدمات سالمی را داشته باشیم.

تیموری یادآور شد: به زودی پذیرای گردشگران خارجی خواهیم بود و طبق گزارش های ستاد ملی کرونا، بعد از مساجد دومین گروهی که بیشترین رعایت موازین بهداشتی داشته است، حوزه گردشگری بوده که مایه دلگرمی است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: صنعت و خانواده گردشگری به اهداف و مسئولیت های اجتماعی برای خروج صنعت از رکود و تعطیلی پایبند است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بیشترین آسیب را براثر شیوع کرونا دیده است، از این بخش به عنوان صنعت انسان محور یاد کرد و گفت: با بروز این بیماری، زنجیره خدمات گردشگری متوقف شده بود اما در حال حاضر روندها و حرکت ها به سمت اتفاقات مثبت در جریان است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی با اظهار اینکه گردشگری داخلی زودتر از سایر ابعاد اقتصادی در حال بازیابی و شکل گیری است، ادامه داد: ثبت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار اقامت شب طی ماه گذشته در کشور نشان حرکت و خروج از رکود این بخش دارد و گردشگری می‌تواند زودتر از سایر بخش‌ها جایگاه خود را بازیابد.

تیموری میزان گردش مالی بخش گردشگری را ۱.۴ تریلیون دلار اعلام کرد و گفت: به ازای هر پنج تا ۱۰ شغل یک شغل مربوط به گردشگری است و این صنعت می تواند محرک و بازویی قدرتمند برای بازیابی اقتصاد بهم ریخته و آسیب دیده ناشی از کرونا باشد.

کد خبر: ۲۷٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha