۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
تولیدکنندگان برای بازگرداندن ارز شیرخشک هشت ماه تنفس می خواهند
درخواست انجمن تولیدکنندگان شیرخشک از رئیس بانک مرکزی؛

تولیدکنندگان برای بازگرداندن ارز شیرخشک هشت ماه تنفس می خواهند

تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک از رئیس بانک مرکزی درخواست کرد: به بانک های عامل این اجازه داده شود وجه ریالی ثبت سفارشات مربوط به مواد اولیه را پس از هشت ماه از تولید کننده اخذ کنند.

هانی تحویل زاده رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک از فرزین رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای ضمن ارائه پیشنهاداتی برای رفع چالش های پیش روی بازار شیرخشک کشور، درخواست جلسه ای برای بررسی وضعیت تولید شیرخشک به دنبال تغییر نرخ ارز را ارائه داد.

در این نامه آمده است: «اخیرا ارز مورد نیاز جهت مواد اولیه شیر خشک اطفال از ۱۲۰۰۰ ریال به ۲۸۵۰۰۰ ریال افزایش یافته است. علیهذا اعضای این انجمن که متکفل تولید فرآورده استراتژیک شیر خشک اطفال هستند، هم اکنون با کمبود نقدینگی بسیار جدی جهت تسویه ما به التفاوت مواد اولیه قبلی و خرید مواد جدید مواجه شده اند. در همین راستا و به منظور ممانعت از بروز هرگونه کمبود در عرصه تولید و عرضه شیر خشک اطفال پیشنهاد می نماید.

تولیدکنندگان برای بازگرداندن ارز شیرخشک هشت ماه تنفس می خواهند

۱- جهت تسویه حساب ما به التفاوت نرخ ارز برای مواد اولیه موجود در کارخانجات و یا در حال حمل یا ترخیص از گمرک، ۸ ماه فرصت داده شود تا در خلال این مدت تولید کنندگان بتوانند از محل فروش کالا به قیمت جدید، بدهی خود را پرداخت کنند.

۲- با توجه به اینکه در فراز های پایانی سال و حتی دو ماه اول سال جدید، نظام بانکی کشور قادر به تخصیص تسهیلات جدید نمی باشد، لذا به منظور جلوگیری از هرگونه وقفه در تامین مواد اولیه شیر خشک اطفال و به عنوان یک راه حل فوری، به بانکهای عامل این اجازه داده شود وجه ریالی ثبت سفارشات مربوط به مواد اولیه اخیر الذکر را پس از ۸ ماه از تولید کننده اخذ نمایند.

لذا بدینوسیله از جنابعالی خواهشمند است به دلیل اهمیت فوق العاده این امر، مراتب در جلسه ای با حضور خود حضرتعالی و سایر اولیای محترم امور برگزار و ذیل حمایت و مساعدت آن مقام محترم، دستور اقدامات مقتضی جهت رفع این معضل را مبذول فرمایند.»

گفتنی است به دنبال افزایش نرخ ارز دولتی از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان حجم نقدینگی تولیدکنندگان شیرخشک به قدری کاهش یافته که توان ادامه فعالیت ندارند. از این رو با توجه به مشکلات بروز یافته در سال جاری در حوزه شیرخشک و کمبود هایی که منجر به واردات شد، تولیدکنندگان از امروز با راهکارهایی درخواست تامین ارز و ادامه تولید دارند.

منابع ارزی که اگر امروز به تولیدکننده تخصیص داده نشود بدیهی است که خیلی زود باید چند برابر آن را برای واردات اختصاص داد تا خللی در طرح جوانی جمعیت کشور ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha