۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
بورس برنج در مازندران راه اندازی شود
مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران:

بورس برنج در مازندران راه اندازی شود

آمل- مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران خواستار راه اندازی بورس برنج و کالاهای کشاورزی در مازندران شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید اسماعیل یزدان پناه عصر پنجشنبه در شورای تحقیقات کشاورزی استان در مرکز بین المللی تجارت برنج خواستار راه اندازی بورس برنج و کالاهای کشاورزی در استان شد و گفت: در حال حاضر سالن معاملاتی بورس برنج در استان ایجاد شده است.

وی با اظهار اینکه بورس برنج همانند زعفران و پسته در بازار بورس قابل داد و ستد خواهد بود و سبب رونق و شفافیت برای تولیدکننده و کشاورز می شود، یادآور شد: زیرساخت های لازم در این راستا باید فراهم شود.

وی با عنوان اینکه در بازار بورس باید استانداردها رعایت شود و قیمت نیز براساس کیفیت محصول تعیین می شود، یادآور شد:بورس برنج سبب کاهش دغدغه های کشاورزان از نوسانات قیمتی خواهد شد.

یزدان پناه با اظهار اینکه متاسفانه بخش صادرات کشاورزی مظلوم و مغفول واقع شده است، خواستار دریافت عوارض برای واردات محصولات کشاورزی شد و گفت: باید عوارض آن صرف کارهای پژوهشی در حوزه کشاورزی شود.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، همچنین از واردات چهاربرابری و بی رویه برنج در کشور انتقاد کرد و گفت: میزان نیاز به برنج ۴۰۰ هزار تن است درحالی که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن واردات صورت گرفته است و سود ناشی از آن به جیب دلالان می رود.

وی با اظهار اینکه حضور دلالان و واسطه ها آینده برنج کشور را با مخاطره روبرو می کند به هجوم دلالان از استان های دیگر برای خرید ارزان اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از مزارع به ویلا تغییر کاربری یافته است.

واردات برنج سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه بسته بندی و برندسازی برنج را ضروری دانست و گفت: واردات برنج سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر شده است.

حسن خیریان پور با تاکید برکمیت و کیفیت محصولات کشاورزی، تجاری سازی و اقتصادی کردن زندگی روستایی را برای حفظ بسترهای تولید و کشاورزی بسیار مهم برشمرد و گفت: همچنین برای افزایش صادرات محصولات باید به تحقیقات توجه شود.

وی یادآور شد: برای تامین و افزایش تولیدات کشاورزی در بخش شیر و گوشت باید اصلاح نژاد مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مراحل مختلف زنجیر تولید تا مصرف بکارگیری شود.

وی  از تخصیص ۱۱ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات نشاکاری در استان برای ارتقای ضریب کشاورزی خبر داد و گفت: در سال جاری کشت مکانیزه از ۵۵ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

خیران پور با اشاره به راه اندازی چهار پایانه صادراتی در استان یادآور شد: تکمیل این پایانه های صادراتی در بخش کشاورزی و شیلاتی جزو برنامه های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، واردات برنج را سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر دانست و گفت: بسته بندی و برندسازی برنج برای صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha