۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
شناسایی تعاونی های صادرات محور در دستور کار
معاونت امور تعاون استان تهران عنوان کرد

شناسایی تعاونی های صادرات محور در دستور کار

معاونت امور تعاون استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۳ اهمیت توسعه کسب وکار و رفع موانع معیشتی در سطح ملی در گرو تقویت و توسعه صادرات و بازرگانی, واردات و سرمایه گذاری و سرمایه پذیری است.

به گزارش بازار، صادرات نقش مهمی در ثبات اقتصادی کشور دارد و در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی موجب تحول چشمگیری می‌شود. همچنین موجب افزایش تراز تجاری و تولید و نیز ایجاد اشتغال می‌شود که از مهم‌ترین پارامترهای توسعه‌یافتگی است. هرگاه کشوری بخواهد مراحل پیشرفت را سپری کند، باید به تولید کالا و خدمتی که سبب افزایش صادرات شود، توجه داشته باشد. در واقع تمام کشورهای توسعه‌یافته، بخش قابل‌توجهی از تولید ناخالص ملی خود را از محل صادرات تامین می‌کنند.

خاطره استادرضایی، معاونت امور تعاون و اتحادیه اتاق تعاون استان تهران گفت:در سال ۱۴۰۳ باتوجه به اهمیت توسعه کسب وکار و رفع موانع معیشتی در سطح ملی ، که در گرو تقویت و توسعه صادرات و بازرگانی ، واردات ، سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری می باشد. ایجاد بازارهای متنوع که دارای توجیه اقتصادی برای فعالان اقتصادی بخش تعاونی خواهد داشت ، مباحثی که نیاز به طرح مسئله ، تبیین و معرفی به دستگاه‌های مختلف و هماهنگ سازی سیستم‌های نظارتی و حمایتی دولت ، بخش خصوصی وتعاونی الزامی می باشد.

وی گفت:در همین راستا شناسایی تعاونی های فعال تولیدی و صادرات محور و تعاونی هایی که آمادگی ورود به حوزه فعالیت اقتصادی دارند در دستور کار معاونت امور تعاون قرار گرفته است ، و از طریق کمیسیون های تخصصی اقدامات لازم انجام خواهد گرفت ، پس از آن معاونت امور اقتصادی وکمیسیون تولید و صادرات اتاق تعاون استان تهران مراحل عملیاتی را پیگیری ونظارت خواهد نمود، تلاش برای ایجاد هماهنگی حداکثری بین اتاق و ادارات دولتی برای تسهیل گری ویژه برای جامعه هدف در سال ۱۴۰۳ صدر اقدامات اتاق خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۵٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha