۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در ۱۱ ماه سال جاری
در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام شد؛

تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در ۱۱ ماه سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی در مدت ۱۱ ماهه سال جاری به وسیله ۲۲۵ شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش بازار، ابوطالب گرایلو ضمن اعلام تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی با بهره‌گیری از نیروهای عملیاتی توانمند و تجهیزات آماده به کار و پیشرفته به‌صورت شبانه‌روزی در اسکله‌های این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد.

گرایلو افزود: همچنین در بازه زمانی مذکور به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز بازار مصرف، بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا به اقصی‌نقاط کشور از مبدأ این بندر ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به‌وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده‌است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به‌عنوان ذخیره استراتژیک در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) در حال حاضر به‌لحاظ برخورداری از روساخت‌های مهیا و اماکن نگهداری کالاهای اساسی، از ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تن ظرفیت در جای نگهداری کالای اساسی برخوردار است.

کد خبر: ۲۷۵٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha