۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
طراحی الگوریتم بکارگیری مهندسان مجری ذی صلاح| موافقت وزارت راه با افزایش ۷۶درصدی تعرفه مهندسان
رییس سازمان نظام مهندسی خبر داد

طراحی الگوریتم بکارگیری مهندسان مجری ذی صلاح| موافقت وزارت راه با افزایش ۷۶درصدی تعرفه مهندسان

شکیب، رییس سازمان نظام مهندسی کشور با وزارت راه با افزایش ۷۶درصدی تعرفه مهندسان موافقت کرد گفت: الگوریتم کار مجریان ذی صلاح هفته آینده ابلاغ می شود و مجریان مکلف هستند این روند را انجام دهند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حمزه شکیب در جریان برگزاری همایش روز مهندس با بیان اینکه خوشبختانه از چند ماه پیش با رای دیوان عدالت اداری، بکارگیری مجری ذی صلاح برای کلیه ساختمانها الزامی شد گفت: الگوریتم کار مجریان ذی صلاح در حال طراحی است و هفته آینده ابلاغ می شود و مجریان مکلف هستند این روند را انجام دهند.

وی ادامه داد: بحث مجری ذی صلاح باید به نحو احسن از سوی مهندسان اجرایی شود و من خواهش میکنم مهندسان هم کار خوب انجام دهند و هم این خدمت مهندسی خود را رایگان عرضه نکنند.

شکیب با بیان این مطلب که جامعه مهندسی تغییرات و تحولات اساسی در ساخت و ساز داشته است اضافه کرد: تمام مدیران و مسئولان و حتی بهره برداران به وجود همه مهندسان افتخار می کنند و سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال گذشته توانست سه اقدام مهم را انجام دهد.

در سال مهار تورم به کمک دوستان وزارت راه و شهرسازی، خوشبختانه تعرفه تا سقف ۷۶درصد افزایش پیدا کرد

رییس سازمان نظام مهندسی کشور خاطر نشان کرد: اولین اقدام مربوط به تعرفه خدمات مهندسی بود که در سال مهار تورم به کمک دوستان وزارت راه و شهرسازی، خوشبختانه تعرفه تا سقف ۷۶درصد افزایش پیدا کرد.

علی رغم اینکه لزوم بکارگیری مجریان ذی صلاح در قانون آمده است و در مبحث دوم به صراحت تاکید شده اما اجرای آن تحت تاثیر فراز و نشیبهایی عملیاتی نشد

وی اظهار داشت: دومین اقدام بیمه مهندسان بود که بعد از سالها تصویب شد و اتفاق سوم، بحث مجریان ذی صلاح است که علی رغم اینکه لزوم بکارگیری مجریان ذی صلاح در قانون آمده است و در مبحث دوم به صراحت تاکید شده اما اجرای آن تحت تاثیر فراز و نشیبهایی عملیاتی نشد.

تعرفه واقعی مهندسان برای سال آینده را به وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهیم کرد جرا که هزینه ساختی که معیار تعیین تعرفه مهندسی است اصلا واقعی نیست

وی خطاب به مهندسان حاضر در همایش تاکید کرد: تعرفه واقعی مهندسان برای سال آینده را به وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهیم کرد جرا که هزینه ساختی که معیار تعیین تعرفه مهندسی است اصلا واقعی نیست و این مساله همواره مورد تمسخر جامعه مهندسی است و ما واقعا مصمم هستیم که این تعرفه واقعی شود.

وی اظهار داشت: همچنین در سال آینده به دنبال عملیاتی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی با همکاری و وزارت راه و کشور و مجلس هستیم که هم زمینه ایحاد ظرفیتهای جدید شغلی برای مهندسان است و هم از اتفاقاتی نظیر حوادث ناشی از حریق و…در ساختمانها پیشگیری می کند.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha