۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
نقش مودیز بر اقتصاد عربستان

نقش مودیز بر اقتصاد عربستان

مدیر اجرایی موسسه رتبه‌بندی مودیز اظهار کرد که عربستان سعودی در بحبوحه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌تر و تنوع اقتصادی، شاهد افزایش علاقه به رتبه‌بندی اعتباری است.

به گزارش بازار، مودیز از طریق نشریات، انجمن‌ها و کنفرانس‌های مختلف به افزایش سواد مالی و درک رتبه‌بندی اعتباری در بین سرمایه‌گذاران، مشاغل و عموم مردم در عربستان سعودی کمک کرده است.

بر اساس گزارش مودیز، عربستان سعودی شاهد علاقه فزاینده‌ای به رتبه‌بندی اعتباری است که عمدتا ناشی از گسترش سرمایه‌گذاری‌های جهانی، اصلاحات نظارتی و تنوع اقتصادی است.

جهاد التوخی، معاون ارشد و مدیر روابط در مودیز عربستان سعودی تایید کرد که این شرکت در واقع علاقه فزاینده‌ای در رتبه‌بندی اعتباری در عربستان داشته است.

التوخی خاطرنشان کرد که این علاقه شدید را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد؛ اولا، توسعه مداوم بازار مالی، به‌عنوان بخشی از برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، تقاضا برای رتبه‌بندی اعتباری را افزایش داده است. این رتبه‌بندی‌ها ارزیابی مستقلی از ریسک اعتباری ارائه می‌دهند و برای تسهیل تصمیم‌های سرمایه‌گذاری، از جمله سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، بسیار مهم محسوب می‌شوند.

علاوه بر این، از آنجایی که شرکت‌های سعودی قصد دارند حضور خود را در سطح جهانی گسترش دهند، اتکای آنها به تامین مالی از طریق بازارهای سرمایه بدهی افزایش یافته است و به گفته وی، در نتیجه، رتبه‌بندی اعتباری برای ارائه ارزیابی‌های بی‌طرفانه از خطر، برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی یا وام‌دهندگان بالقوه ضروری شده است.

التوخی در ادامه توضیح داد: نهادهای نظارتی در عربستان سعودی به‌طور فزاینده‌ای برای افزایش شفافیت و درک ریسک اعتباری برای انواع خاصی از تراکنش‌های مالی نیاز به رتبه‌بندی اعتباری دارند و این تغییر نظارتی به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای خدمات رتبه‌بندی اعتباری شده است.

همچنین با دور شدن پادشاهی از وابستگی به نفت، بخش‌ها و کسب‌وکارهای جدیدی در حال ظهور هستند که همگی برای تامین منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاران به رتبه‌بندی اعتباری نیاز دارند.

التوخی بر نقش مودیز تاکید و آن را «ابزاری در پرورش فرهنگ رتبه‌بندی اعتباری در منطقه» توصیف کرد.

وی افزود: نقش ما ارائه نظرات مستقل، عینی، تجزیه و تحلیل ریسک اعتباری است که برای توسعه بازار مالی، سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی، رعایت مقررات و تلاش‌های متنوع اقتصادی در حال حاضر در عربستان سعودی در حال انجام است.

التوخی در گفت‌وگو با صنایعی که از نظر رتبه‌بندی اعتباری پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ما علاقه قابل توجهی را از سوی بخش بیمه و شرکت‌های بزرگ برای کسب رتبه‌بندی اعتبار مشاهده کرده‌ایم.

التوخی با اذعان به اهمیت تامین مالی اسلامی در اقتصاد محلی خاطرنشان کرد: تامین مالی اسلامی در واقع جزء مهمی از سیستم مالی عربستان است.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha