۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای دامپروری با انجام فعالیت‌های ترویجی
رییس موسسه تحقیقات علوم دامی اعلام کرد

افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای دامپروری با انجام فعالیت‌های ترویجی

خمیس‌آبادی، رییس موسسه تحقیقات علوم دامی بر لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش تولید شده در موسسه‌های تحقیقاتی با هدف افزایش بهره‌وری تولیدات دامی تأکید کرد.

به گزارش بازار، حسن خمیس‌آبادی با بیان این‌که یکی از وظایف موسسه تحقیقات علوم دامی مدیریت دانش و انتقال آن در سطح بهره‌برداران، شرکت‌های فعال و دامداران است گفت: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و به‌تبع آن موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بخش اجرایی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شعار افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای دامپروری که توسط موسسه تحقیقات علوم دامی دنبال می‌شود، باید در نظر گرفت که دانش زمانی ارزشمند است که ارزش‌ افزوده برای دامدار ایجاد کرده و ریالی به درآمد کشاورز اضافه کند، تنها در این صورت می‌توان ادعا کرد که دستاوردهای موسسه یک دانش فنی قابل ‌اتکا است.

خمیس‌آبادی ادامه داد: در کنار موسسه تحقیقات علوم دامی، محققان معین و مروجان ارشد در سطح کشور و رودررو اطلاعات را در اختیار کشاورزان و دامداران در سطوح مختلف قرار می‌دهند، وظیفه موسسه آموزش و ترویج نیز انتقال دانش تولید شده در موسسه‌ها در قالب کاروان‌های ترویجی به عرصه است.

وی توضیح داد: این کاروان‌ها مشتمل بر تعدادی از محققان موسسه علوم دامی در رشته‌های مختلف است که استان به استان دانش را در اختیار کشاورزان و بهره‌برداران قرار می‌دهند.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی بیان کرد: اقدام دیگر این موسسه، انتقال‌ یافته‌ها در قالب مزارع آزمایشی و الگویی است، به طوری که بعضی استان‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها به ‌صورت آزمایشی به عنوان الگو انتخاب شده‌اند و تمام یافته‌های تحقیقاتی محققان ما در زمینه‌های مرتبط در این مزارع به صورت عملی اجرا می‌شوند.

وی افزود: این موسسه مطالعاتی نیز تحت عنوان اثربخشی پروژه‌های تحقیقاتی انجام داده است که بر اساس آن میزان اثربخشی طرح‌های تحقیقاتی در تولید که به نتیجه رسیده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha