۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تشکیل بیش از ۸۵ هزار پرونده برای قاچاقچیان و متخلفان گمرکی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد

تشکیل بیش از ۸۵ هزار پرونده برای قاچاقچیان و متخلفان گمرکی

رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در ۱۱ ماه امسال، ۸۵ هزار و ۲۴۴ پرونده در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی و گمرکی و قاچاقچیان کالا تشکیل شد.

به گزارش بازار، سردار حسین رحیمی در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۸۶۶ پرونده در حوزه قاچاق و مجرمان اقتصادی کلان و سازمان یافته رسیدگی شد که این آمار نشان می‌دهد امسال تشکیل پرونده در این حوزه نسبت به سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این مدت زمان، ۸۱۰ باند مهم و بزرگ قاچاقچیان کالا و مجرمان و مفسدان اقتصادی منهدم شد که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با اشاره به گام بزرگ این پلیس در جهت مبارزه با مجرمان اقتصادی و قاچاقچیان گفت: در ۱۱ ماه امسال، ۱۶۷ همت (معادل ۱۶۷ هزار میلیارد تومان) به مجموع کشفیات پرونده مبارزه با جرایم اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق افزوده شده که نسبت به سال گذشته، افزایش ۹۰ درصدی داشته است.

سردار رحیمی افزود: ۶۱ هزار و ۴۶۵ خودرو که در جرایم اقتصادی به ویژه کالای قاچاق فعالیت داشتند، توقیف و در اختیار مراجع ذیربط قرار داده شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در یازده ماهه سال جاری، ۶۳ مرحله طرح عملیاتی سراسری و استانی انجام شد که ارزش کشفیاتی که در این طرح‌ها اتفاق افتاد، بالغ بر ۳۱ همت (معادل ۳۱ هزار میلیارد تومان) بوده است.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha