۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
خرید لوازم آرایشی از دست فروش‌ها ممنوع| ‌ضرورت برچسب سلامت کالا
مدیرکل فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو اعلام کرد

خرید لوازم آرایشی از دست فروش‌ها ممنوع| ‌ضرورت برچسب سلامت کالا

محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استانداردهای کیفی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش بازار، محمود آل بویه مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: سازمان غذا و دارو به‌عنوان یکی از ارکان متولی سلامت کشور، نقش موثری در حفظ و ارتقای کیفیت و بررسی ایمنی این محصولات و نیز نظارت بر بازارهای مصرف آنها دارد.

وی در توضیح دلیل گرایش جامعه به لوازم آرایشی اظهار داشت: پاسخ این سوال به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز می گردد ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و مستقیم این حوزه انتظار می رود تضمین سلامت محصولات به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند؛ هم فرآیند تولید و ساخت این فرآورده‌ها از استانداردهای کیفی لازم برخوردار باشد و دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آنها وجود داشته باشد.

آل بویه تصریح کرد: شاید نیاز باشد در خصوص روش های متعارف و صحیح استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم زنان بویژه جوانان را هم در برمی گیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود اما ما هم وظیفه داریم در بحث مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدارهای لازم را بدهیم که بارها از طریق رسانه ها این کار را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه آسان ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آنها فروشگاه های معتبر و داروخانه ها است تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می گردد، توجه داشته باشند.

به گفته آل بویه، در موضوع حمایت از شرکت های تولید داخل، همواره سیاست‌های تشویقی را برای تولید کنندگان آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته ایم و در سال های اخیر شرایط به گونه ای است که محصولات ایرانی در رقابت با فرآورده های آرایشی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha