۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
گام‌های تازه برای تنوع محصول و تولید ال‌ان‌جی در ایران
مدیرعامل ایران ال‌ان‌جی خبر داد

گام‌های تازه برای تنوع محصول و تولید ال‌ان‌جی در ایران

مدیرعامل ایران ال‌ان‌جی از تصویب احداث پلنت‌های مقیاس متوسط ال‌ان‌جی (MLNG) و هلیوم با تأکید بر بهره‌مندی از توان داخلی در شرکت مایع‌سازی گاز ایران خبر داد که به‌زودی گام‌های اجرایی آن برداشته می‌شود.

به گزارش بازار، دین‌محمد ایمانی گفت: تکمیل پروژه ملی ایران ال‌ان‌جی مورد تأکید مسئولان ارشد کشور است، از این‌ رو نگاه سهامداران به این طرح نیز موضوعی ملی و با اولویت بالاست.

وی با بیان اینکه طرح ایران ال‌ان‌جی دارای ابعاد اقتصاد ملی، دیپلماسی انرژی و فناورانه است، افزود: در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه سهامداران طرح، اراده و عزم جدی برای فعال‌سازی آن به‌وجود آمد، از این‌ رو با تدابیر ۲۹ ماه گذشته متخصصان، این طرح از فهرست طرح‌های راکد خارج شد و بیش از یک دهه تعلیق آن پایان یافت.

مدیرعامل شرکت مایع‌سازی گاز ایران با یادآوری پیشرفت ۱۴ درصدی طرح در یک سال و نیم پیش تصریح کرد: پیشرفت متوازن و یکپارچه با اولویت‌های مهندسی در دستور کار است. در این مسیر به‌کارگیری حداکثری توان ملی، داخلی و شرکت‌های درون گروه اقتصادی صندوق‌ها نقش بسزایی در پیشرفت طرح دارد و تمرکز اصلی شرکت بر تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر مگاپروژه ال‌ان‌جی است.

ایمانی اظهار کرد: با تمرکز بر طرح ایران ال‌ان‌جی در عسلویه، در همین مدت دامنه فعالیت‌های این شرکت در بخش تنوع محصول و فناوری مایع‌سازی گسترش یافته است. در ماه پیش طرح تولید ال‌ان‌جی از طریق احداث پلنت مقیاس متوسط ال‌ان‌جی و هلیوم تصویب شد و به‌زودی گام‌های اجرایی آن برداشته می‌شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha