۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
درخواست «سوناک» برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه

درخواست «سوناک» برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه

نخست وزیر بریتانیا گفت: کشورهای غربی باید نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه که در سال ۲۰۲۲ مسدود شده بودند، جسورتر عمل کنند.

به گزارش بازار، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در مقاله‌ای که در نسخه اولیه روزنامه ساندی تایمز به مناسبت دو سال از آغاز درگیری منتشر شد، اعلام کرد اوکراین همچنان به سلاح‌های دوربرد، هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات و همچنین کمک‌های دیگر نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما باید در ضربه زدن به اقتصاد جنگی روسیه جسورتر باشیم و باید در مصادره صدها میلیارد دارایی مسدود شده روسیه جسورتر باشیم.

سوناک از ایالات متحده خواست به حمایت مالی و نظامی از اوکراین ادامه دهد.

وی در این مقاله نوشت: «ما هرگز نباید کاری را که آمریکا برای اوکراین و امنیت یورو آتلانتیک انجام داده دست کم بگیریم. من از آن‌ها می‌خواهم به این حمایت ادامه دهند و مطمئنم که این کار را خواهند کرد.»

ماه گذشته، دومینیک جانسون، وزیر سرمایه گذاری بریتانیا با والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کرد تا درباره مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه گفتگو کند، اما او تاکید کرد این کار باید مطابق با قوانین بین المللی انجام شود.

اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را در سال ۲۰۲۲ مسدود کرده اند.

کد خبر: ۲۷۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha