۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
اختلاف قیمت منطقی ماهی از مزرعه تا سفره ۴۰ درصد است
مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان:

اختلاف قیمت منطقی ماهی از مزرعه تا سفره ۴۰ درصد است

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه مناسب، اختلاف منطقی قیمت ماهی از مزرعه تا سفره ۴۰ درصد است.

به گزارش بازار، ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید در بحث صید و آبزی پروری، کمبودی در عرضه ماهی شب عید نداریم.

به گفته او، با توجه به احتمال نوسان قیمت ناشی از دلال بازی عوامل واسطه و دلال انتظار می رود که دستگاه های نظارتی وارد بازار شوند تا خانوارها گرفتار سودجویی و گرانی نشوند.

قاسمی ادامه داد: اگر در ایام پایانی سال افزایش قیمتی در بازار رخ ندهد، هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد و این موضوع ناشی از ازدیاد تقاضا پیش می آید.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان افزود: برآوردها حاکی از آن است که مجموع تولید صید و آبزی پروری به بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد، درحالیکه حداکثر مصرف داخل ۷۰۰ هزار تن است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات آبزیان گفت: بنابر آمار سالانه به طور متوسط ارزش صادرات محصولات پروتئینی به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

قاسمی حداکثر اختلاف منطقی قیمت آبزیان از مزرعه تا سفره را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به سودجویی عوامل واسطه و دلال، بعضا اختلاف قیمت به ۳۰۰ درصد می رسد.

کد خبر: ۲۷۵٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha