۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
تحویل هزار و ۹۸۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌ها
مدیرعامل ایران خودرو دیزل اعلام کرد

تحویل هزار و ۹۸۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌ها

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: هزار و ۹۸۰ دستگاه اتوبوس را در دو سال گذشته به شهرداری‌ها تحویل داده ایم همچنین خودروهایی مانند ون و کامیونت، کامیون کمپرسور و کشنده نیز تحویل شده است.

به گزارش بازار، جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل در پاسخ به شایعاتی که درباره کیفیت و استاندارد محصول اتوبوس برقی، گفت: دو قطعه موتور و باطری در محصولات برقی حائز اهمیت است. موتور و باطری استفاده شده در خودروهای برقی در این شرکت همانند بیشتر خودروسازهای جهانی از تولیدکنندگان مطرح دنیا تامین و بقیه آن در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: برای تولید اتوبوس برقی، حدود دو سال طول کشید مجوزهای سازمان ملی استاندارد را اخذ کنیم؛ همچنین بعد از اعطای نشان استاندارد خودروهای برقی، کارشناسان سازمان ملی استاندارد با حضور در کارخانه فرایند تولید و کیفیت محصول تولیدشده را صفر تا صددرصد بررسی، ارزیابی و در نهایت مجوز تولید را صادر کردند.

وی با بیان اینکه اتوبوس برقی تولید داخل حدود ۲۴۵ هزار یورو با احتساب هزینه‌های قانونی و سودی که این شرکت از فروش محصول بدست می‌آورد، عرضه می‌شود گفت: در جلسه‌ای که برای بررسی قیمت محصول خارجی با معاون وزیر صمت داشتیم، مشخص شد قیمت محصول خارجی در مقایسه با محصول تولید داخل، چند درصد بالاتر و این در حالی است که محصول خارجی در اشتغال کشور و ایجاد ارزش افزوده نقشی ندارد و همچنین در موضوع خدمات پس از فروش آن، ابهامات جدی وجود دارد.

توسلی مهر ادامه داد: حاضریم با ارائه ضمانت نامه بانکی به هر تعدادی که شهرداری تهران نیاز به اتوبوس داشته باشد، قرارداد ببندیم و در صورت خلف وعده، شهرداری تهران می‌تواند ضمانت نامه بانکی ارائه شده را نقد و منابع آن را جذب کند به همین دلیل همه ظرفیت‌های لازم برای تولید و پاسخگویی به نیاز وزارت کشور و شهرداری‌ها در این شرکت کاملا فراهم شده است.

وی افزود: سال آینده خودروهای جدید برقی را در راستای سیاست‌های کلان دولت و وزارت صمت به بهره برداری خواهیم رساند، زیرا تا ۷ تا ۸ سال آینده در دنیا، محصول دیزلی تولید نخواهد شد.

توسلی مهر ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی فراهم شده، ۵۲ درصد از موتور اتوبوس برقی داخلی سازی شده و برای داخلی سازی باطریِ این محصول، با شرکت‌های بزرگ باطری ساز، مذاکراتی صورت گرفته که در صورت تحقق همکاری‌ها می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

وی گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده تا پایان سال همه تعهدات را تحویل خواهیم داد ضمن اینکه تا کنون هیچ تاخیری در تحویل اتوبوس برقی انجام نشده است. همچنین تا پایان سال، برنامه تولید یکصد دستگاه اتوبوس برقی را داریم که از این تعداد بیش از ۵۰ دستگاه تولید شده است.

کد خبر: ۲۷۵٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha