۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
۱۷۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع تا سال آینده به شبکه سراسری متصل می‌شود
سخنگوی صنعت برق:

۱۷۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع تا سال آینده به شبکه سراسری متصل می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت که در راستای توسعه نیروگاه‌های خودتامین صنایع یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع تا سال آینده به شبکه سراسری متصل می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی امروز (شنبه) درباره تصویب ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق کشور افزود: پس از تصویب این آیین‌نامه، فرایند صدور مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی بر کشور تسریع شده و یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع تا سال آینده به شبکه سراسری متصل می‌شود.

وی ادامه‌داد: تاکنون ۲ واحد نیروگاهی برق صنایع به ظرفیت هر یک ۱۸۳ مگاوات در سمنان و نیروگاه خودتامین فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد مدار تولید شده است.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به نیروگاه آلومینیوم «المهدی» به‌عنوان چهارمین نیروگاه خودتامین برق صنایع، خاطرنشان‌کرد: این نیروگاه در مرحله نخست با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به شبکه برق کشور متصل شده است و فاز دوم آن نیز به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: از ظرفیت یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه‌های صنایع، تاکنون ۸۵۶ مگاوات آن به مدار آمده است و بقیه نیز در سال پیش رو به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

وی با اشاره به ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، به صاحبان صنایع کشور توصیه کرد تا با استفاده از تسهیلاتی که برای احداث نیروگاه در اختیار دارند، از این فرصت برای تامین برق پایدار به نحو احسن استفاده کنند.

کد خبر: ۲۷۵٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha