۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان سمنان اختصاص یافت/ تدوین سند توسعه ۱۰۸ روستا
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان سمنان اختصاص یافت/ تدوین سند توسعه ۱۰۸ روستا

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به تدوین سند توسعه ۱۰۸ روستا در استان گفت: ۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌ها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، منوچهر فخری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه ۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سالانه شهرداری‌های استان سمنان در سال جاری اختصاص یافت، اظهار داشت: ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری سکونت دارند که این امر اهمیت فعالیت شهرداری‌ها را بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد.

وی بابیان اینکه در دولت فعلی تاکنون دو هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی استان سمنان اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: شهرداری‌ها در پویایی شهرها نقش غیرقابل‌انکاری دارند.

تدوین سند توسعه ۱۰۸ روستا
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه این اعتبارات از محل سفرهای ریاست جمهوری به این استان تأمین‌شده است، افزود: تمام شهرداری‌ها برای جذب این اعتبارها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

فخری در ادامه بابیان اینکه سند توسعه روستایی ۱۰۸ روستا در استان سمنان تدوین‌شده است، گفت: این استان دارای ۳۰۸ روستا بوده که از این تعداد ۲۵۷ روستا دارای دهیاری است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از روستاهای استان سمنان بدون بیکار است که در این شاخص رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: ۲۲ دهیار استان از بانوان توانمند هستند که از توانمندی این افراد بهره‌برداری می‌شود.

بیه ۴۰ درصد از منازل مسکونی روستایی
معاون استاندار سمنان بابیان اینکه وقوع حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله در سال‌های اخیر، اهمیت بیمه منازل مسکونی به‌ویژه در مناطق روستایی را دوچندان کرد، افزود: تاکنون ۴۰ درصد از منازل مسکونی روستایی بیمه‌شده و در ماه‌های آینده برای پوشش دهی ۱۰۰ درصدی این امر اقدام می‌شود.

فخری از تشکیل ۶۷ جلسه کمیسیون ماده پنج‌در استان سمنان طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: مجوز بلندمرتبه‌سازی با توجه به ضوابط محدودیتی ندارد و در کمیسیون ماده پنج مجوز با تمهیدات قانونی برای اعطای مجوز این طرح اقدام می‌شود.

وی بابیان اینکه برای خرید ماشین‌آلات به‌ویژه خودروهای دارای نردبان برای آتش‌سوزی در ساختمان بلندمرتبه به‌زودی اقدامات لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند همیاری و کمک معاونت عمرانی وزارت کشور است.

کد خبر: ۲۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha