۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
شاخص بیمه، گارد صعودی گرفته است
صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

شاخص بیمه، گارد صعودی گرفته است

شاخص صنعت بیمه در بورس، موقعیت تکنیکالی مناسبی دارد و بنظر میرسد بازدهی بیشتر از شاخص کل و حتی هم وزن داشته باشد.

هادی بهرامی؛ بازار: با تلاش‌ های شرکت‌ های بیمه، اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بیمه میپردازیم.


گزارش بازدهی صنعت بیمه در بورس

شاخص گروه بیمه ای در هفته ای گذشت از محدوده ۹۹ هزار و ۹۷۱ واحد تا ۹۹ هزار و ۱۸۰ واحد کاهش و مجددا تا محدوده ۱۰۰ هزار ۳۵۹ واحد افزایش یافته و به نقطه سربسر رسید. نرخ بازدهی شاخص در هفته گذشته تقریبا صفر درصد بوده و ماه گذشته را نیز با ۲.۸ درصد مثبت به اتمام رسانده است؛ در حالی که شاخص کل بورس ۳.۷ و شاخص هم وزن ۲.۳ درصد افت را ثبت کرده اند. صنعت بیمه در هفته گذشته یک میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشته است؛ در حالی که صنعت دارویی ۸۸ میلیارد تومان ورود پول و صنعت خودرو ۳۱۴ میلیارد تومانی خروج پول حقیقی را در هفته گذشته داشته اند و جزء بیشترین های ارقام بودند.


نرخ ضریب نفوذ بیمه

متوسط ضریب نفوذ بیمه در ایران طی این دوره برابر ۹۷/۰ درصد است که نسبت به میانگین جهانی یعنی ۲۴/۳ درصد رقم بسیار کمتری است. به عبارت دیگر ضریب نفوذ بیمه در ایران، طی دوره مورد بررسی حدود یک سوم میانگین ضریب نفوذ بیمه در بین کشورهای منتخب بوده است. درست است که به دلیل تورم، مبلغ خسارات و هزینه های شرکت های بیمه ای در حال افزایش میباشد اما حق بیمه ها نیز با افزایش فروش شرکت ها و تقاضای مردم جهت پوشش ریسک های ناشی از حوادث و اوضاع اقتصادی در حال افزایش است و بنظر میرسد صنعت بیمه بتواند سطح درآمد ها و اثر گذاری ها را ارتقا دهد.


تحلیل تکنیکال شاخص بیمه

اوسیلاتور آر اس آی با ریز واگرایی های مثبت و اندیکاتور ایچیموکو با شاخص قوی ابر کومو به حرکت صعودی شاخص بیمه اشاره دارند و فقط یک مانع برای آغاز رشد این شاخص وجود دارد؛ آن هم عبور از مقاومت استاتیک ماژور ۱۰۱ هزار واحدی است که باید شکسته و بالای آن تثبیت داده شود. حمایت ۹۲ هزار واحد بسیار معتبر و قوی است که تحت هیچ شرایطی نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت با ریزش بیشتری مواجه خواهیم شد. اهداف به ترتیب ۱۱۵ و ۱۲۶ هزار واحد است که در صورت عبور شاخص از هر کدام، میتوان اهداف بالاتری را متصور بود. رشد شاخص به معنای بازدهی حتمی شرکت های فعال در این صنعت نیست؛ صرفا بازدهی بیشتر از شاخص کل را مد نظر قرار میدهیم.

شاخص بیمه، گارد صعودی گرفته است

کد خبر: ۲۷۴٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha