۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
برنامه ها باید براساس شرایط اقتصادی کشور تعریف شود
 معاون رییس جمهور :

برنامه ها باید براساس شرایط اقتصادی کشور تعریف شود

کردستان- معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برنامه ها و اقدامات باید برمبنای شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کشور تعریف و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جمشید انصاری امروز پنجشنبه در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، بر بازنگری برخی از برنامه ها در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: می طلبد بر مبنای شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی موجود در تمامی حوزه ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی  دلیل عدم موفقیت در اجرای برنامه ها را نبود پیگیری مطلوب و تصمیم گیری صحیح ذکر  کرد و افزود: از سال ۹۴ برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور آغاز شده است و با توجه به تشدید تحریم ها از سال ۹۷ نیاز است که با توجه به شرایط کنونی طرح ها و پروژه ها را تعریف و اجرایی کرد.

معاون رییس جمهور  با اشاره به اینکه افزایش تاب آوری را باید در اولویت کارهای خود قرار دهیم، اضافه کرد: دستیابی به توسعه بدون افزایش تاب آوری در بین مسئولان و مردم امکان پذیر نیست.

انصارری یادآور شد: آمار و اطلاعات مربوط به ارائه خدمات و طرح های انجام شده در استان ها به منظور ایجاد امید در مردم و اتخاذ تصمیمات بهتر برای اجرای برنامه ها در دستور کار قرار گیرد.

سقف پرداخت تسهیلات بانک ها بە پروژە‌ها  افزایش پیدا کند
استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری‌های مداوم و مساعدت معاون اول رئیس جمهور توانستیم به میزان ۹۶ هزار هکتار از وزارت نیرو تخصیص آب دریافت کنیم که برای خیلی از افراد باور پذیر نبود.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه ممکن است برخی پروژه ها در این دولت به اتمام نرسد اما برای آینده استان و اشتغال آن مهم و تاثیرگذار است، گفت: باید تلاش کنیم بنیان هایی ایجاد کنیم کە در آیندە مردم استان از مزایای طرح ها بهرە مند شوند.

وی اضافه کرد: علیرغم محدودیت ها کارهای بزرگی در بخش راه، راه آهن، آب و کشاورزی انجام شده است که می توانند در روند توسعه استان بسیار تاثیر گذار باشند.

استاندار کردستان از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام و بهره برداری برخی سدهای استان خبر داد و گفت: بهره مندی از مزایای سد آزاد و ژاوه نیازمند یک عزم جدی برای اتمام و رونق کشاورزی در بخش هایی از استان است.

مرادنیا اظهار داشت: تاکنون برای سد ژاوە هزار میلیارد تومان هزینە شدە و با تزریق مقدار دیگری اعتبار علاوت بر تامین آب شرب، هشت هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی  خواستار افزایش سقف تسهیلات بانکی در استان شد و گفت: سقف پرداخت تسهیلات بە طرح ها و پروژە ها سە میلیارد تومان است کە این میزان پرداخت جوابگوی نیازهای استان نیست.

استاندار کردستان افزود: طرح‌های نیازمند تسهیلات بالاتر ازسقف معین شدە برای تصویب به تهران فرستاده می شود که عموما زمان بر و با مشکل مواجه می شوند و لازم است سقف پرداخت بانک ها در استان تا ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۲۷٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha