۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران| مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران| مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.

به گزارش بازار، بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری از مبدا گمرک منطقه ویژه شهید رجایی با ۴ میلیون و ۷۵۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد افزایش یافت.

مرز پرویزخان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران بوده است، در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است.

گمرک باشماق با یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، بازرگان با یک میلیون و ۱۰۹ هزار تن، سرخس با ۶۵۹ هزار تن، بیله سوار با ۶۳۲ هزار تن، جلفا با ۵۰۵ هزار تن، آستارا با ۵۰۲ هزار تن، بندر لنگه با ۴۵۷ هزار تن و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با ۴۰۷ هزار تن در رتبه سوم تا دهم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی قرار گرفتند.

۱۴ میلیون و ۲۳۶ هزار تن ترانزیت خارجی از مسیر ایران با سهمی معادل ۸۸.۳۱ درصد از کل ترانزیت خارجی از مبدا ۱۰ گمرک فوق بوده است.

در بین ۱۰ گمرک عمده فوق، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک بازرگان، بیله سوار و جلفا به ترتیب ۱۲.۴۰، ۳.۶۸ و ۲ درصد کاهش و از ۷ گمرک دیگر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

لازم به ذکر است، پل جدید آستارا نقش مهمی در رونق ترانزیت خارجی جنوب _ شمال را ایفا می کند، در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک آستارا ۲۸ درصد و از مبدا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ۸۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۷۴٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha