۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
توسعه باغ های مدرن پسته در غرب زنجان می شود
استاندار زنجان:

توسعه باغ های مدرن پسته در غرب زنجان می شود

زنجان- استاندار زنجان گفت: کشاورزی بهره ور از مولفه های مهم تولید ثروت است و این دغدغه را با ایجاد و توسعه باغ های مدرن پسته در غرب زنجان دنبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی صبح پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز اول باغ مکانیزه پسته به منظور محرومیت زدایی در منطقه غرب زنجان، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح همان خیری که زیتون به طارم رسانده و توسعه مزارع پرورش ماهی قزل آلا در ماهنشان رقم‌زده، ایجاد باغ های پسته در غرب شهرستان زنجان نیز منجر به تحول و توسعه این منطقه شود.

وی اظهار کرد: ایجاد باغ های مدرن پسته در غرب زنجان در راستای حرکت به سمت تکمیل پازل‌های تولید ثروت از محل‌های مختلف به ویژه کشاورزی بهره ور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه کشاورزی بهره ور از مولفه های مهم تولید ثروت است، گفت: این دغدغه را با ایجاد باغ های مدرن پسته در غرب زنجان دنبال می کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه این طرح در فاز اول که در مساحت هزار هکتار پیش بینی شده است، اجرا می شود، تاکید کرد: این طرح هم جنبه آموزشی و هم کارکرد اشتغال زایی برای ساکنان منطقه دارد.

وی افزود: اجرای چنین طرح هایی با هدف زدودن غبار محرومیت از چهره منطقه غرب زنجان است.

استاندار زنجان تصریح کرد: تعامل در توسعه کشاورزی این منطقه با اولویت ایجاد باغات پسته با رویکرد راهبردی و دراز مدت است.

کد خبر: ۲۷۴٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فریبا IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 2
      لابد استاندار زنجان ازمقامش برای تصرف ازاراضی ملی بنام پیته کاری استفاده میکند ولی بمامردم عادی منابع طبیعی وجهاد کشاورزی هزاربهانه میارند باید چشمه وقنات پیداکنی زمین دهیم اما بپاسداران چنین قانونی ندارند میگویند وقتی نامه بیاید اقدام گردد دیگر دنبال قانون نمیشویم اجرامیکنیم