گوشی خیس را در کیسه برنج خشک نکنید
اپل:

گوشی خیس را در کیسه برنج خشک نکنید

اپل در سایت خود می‌نویسد که درصورت خیس‌شدن آیفون، در ابتدا اگر کابل یا لوازم جانبی به آیفون وصل است، آن‌ها را از گوشی جدا کنید و تا زمانی که گوشی کاملاً خشک نشده است، آن را به کابل برق وصل نکنید.

به گزارش بازار، آیفون‌های جدید مقاومت خوبی دربرابر آب دارند، اما اگر آب از منافذ گوشی وارد آن شود، ممکن است آیفون شما آسیب ببیند.

یکی از راه‌حل‌هایی که از قدیم‌ رایج بوده است و حتی منابع ایرانی و خارجی در اینترنت آن را توصیه می‌کنند، قراردادن گوشی خیس‌شده داخل کیسه برنج است تا آب داخل آن خشک شود. اما اپل نظر دیگری دارد و می‌گوید این کار ممکن است به گوشی شما صدمه بزند.

اپل در بخش پشتیبانی سایت خود درباره آیفون یا لوازم جانبی خیس‌شده توصیه‌هایی کرده است که شاید خلاف باور چندین‌ساله ما باشند. این شرکت می‌گوید آیفون خیس‌شده خود را درون کیسه برنج قرار ندهید، چرا که انجام این کار باعث می‌شود ذرات کوچک برنج به آیفون شما آسیب برساند. این شرکت درعوض راه‌حل دیگری ارائه می‌دهد.

اپل در سایت خود می‌نویسد که درصورت خیس‌شدن آیفون یا لوازم جانبی، در ابتدا اگر کابل یا لوازم جانبی به آیفون وصل است، آن‌ها را از گوشی جدا کنید و تا زمانی که گوشی کاملاً خشک نشده است، آن را به کابل برق وصل نکنید.

در مرحله بعد گوشی را به‌گونه‌ای بگیرید که کانکتور و منافذ اسپیکر رو به پایین باشند و سپس به‌آرامی به گوشی ضربه بزنید تا مایع اضافی خارج شود. سپس آیفون را در یک محیط خشک با کمی جریان هوا قرار دهید. پس از حداقل ۳۰ دقیقه، کابل لایتنینگ یا USB-C را به گوشی وصل کنید. اگر دوباره گوشی به شما هشدار داد یعنی هنوز مایعی در کانکتور یا زیر پین‌های کابل شما وجود دارد. در این صورت باید آیفون را تا یک روز در یک منطقه خشک با مقداری جریان هوا قرار دهید.

پس از یک روز دوباره می‌توانید گوشی را به شارژر وصل کنید. ممکن است حدود ۲۴ ساعت طول بکشد تا گوشی کاملاً خشک شود.

اپل به چند کار اشتباه نیز اشاره می‌کند که هرگز نباید در مواقع خیس‌شدن گوشی یا لوازم جانبی خود انجام دهید:

آیفون را با منبع حرارت خارجی یا هوای فشرده مانند سشوار خشک نکنید.
جسم خارجی مانند سواب پنبه‌ای یا دستمال کاغذی را داخل کانکتور قرار ندهید.
آیفون خود را در کیسه برنج قرار ندهید.

کد خبر: ۲۷۴٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام در صورت خیس شدن گوشی اول اگر تونستت خاموش وباطری را در بیارید وبعد به حوله دوله بپیجید وروی بخاری کم شعله بگذارید تا کاملا خشک شود وقتی حوله گرم میشه، روطوبت گوشی را میگشه