۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در یزد تا پایان سال تکمیل می شود
مدیر کل راه و شهرسازی یزد:

سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در یزد تا پایان سال تکمیل می شود

یزد- خواجه رضایی، مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: تا پایان امسال سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سراسر استان تکمیل می شود.

احسان خواجه رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ثبت نام ۱۴۱ هزار و ۹۸۹ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن و تائید نهایی ۵۶ هزار نفر از آنها، ‌ تصریح کرد: اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، استان یزد را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احصاء اراضی به طور کامل انجام شده و طرح های آماده سازی در حال انجام است، عنوان کرد:‌ در شهر یزد ۷۹۱ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد و در اکثر شهرستانها نیز کار آماده سازی توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

خواجه رضایی با بیان اینکه طرح ها به دو صورت گروه ساخت و بنیاد ساخت در دست انجام است، اضافه کرد: این واحدها از سوی سه کارگزار شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد اظهار کرد: یکی از مشکلات در مسیر اجرای طرح مسکن، تاخیر درآورده متقاضیان بود که برای این موضوع در استان مصوبه ای اتخاذ شد و برای اجرا به کشور نیز پیشنهاد شد که به این ترتیب پروژه هایی که کارگزار و پیمانکار آنها یکی است و پروژه ها از نظر موقعیت مکانی، فاصله چندانی با یکدیگر ندارند، به ازای هر یک میلیون در یک روز تامین زودتر آورده، امتیاز بندی می شوند و بر اساس امتیازبندی ها در واحدها مستقر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن از جهات مختلفی در کشور الگو و سرآمد هستند به عنوان مثال یزد نخستین استانی بود که طرح ویلایی سازی را کلید زد یا نخستین استانی بود که اولین طرح های نهضت ملی مسکن را به متقاضیان تحویل داد، تصریح کرد: مردم امیدوارند با اجرای کامل این طرح و خانه دار شدن بخش قابل توجهی از خانواده ها، نرخ مسکن هم از نظر خرید و هم از نظر فروش تا حد زیادی در بازار استان به تعادل برسد.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha